Figyelem megszerzése

július 28, 2014

Termékeink eladásához szükséges figyelem megszerzésének egyetlen eszköze a jó tartalom, még akkor is, ha olykor úgy tűnik, hogy tartalom helyett pénzért is megvehetjük mások figyelmét, illetve olykor látszólag magától is üzleti ajánlatunkra (weboldalunkra) terelődhet a látogatók figyelme.

Pénzzel nem kaphatunk figyelmet

Hirdetésünkre kattintó és a weboldalunkat böngésző látogatók érdeklődését nem az fogja felkelteni, hogy mennyit fizettünk a figyelmükért; hanem az, hogy mennyire jó és érdekes tartalmak jelennek meg a szemük előtt. Az emberek figyelmét tehát csak és kizárólag jó tartalommal szerezhetjük meg, pénzzel nem.

Figyelem vásárlása?

Amikor fizetett hirdetéssel jelenünk meg mások weboldalain, akkor mégis látszólag pénzért vásároljuk meg leendő látogatóink figyelmét. Valójában azonban annyi történik, hogy a hirdetésünket megjelenítő weboldalak az általuk gyártott értékes tartalmakkal megszerzett közönségük figyelmének egy részét fizetség ellenében a mi tartalmainkra (hirdetésünkre, fizetett megjelenéseinkre) is irányítják.

„Ingyen” kapott figyelem

Vannak olyan hirdetésmegjelenítésből élő oldalak, melyek nem saját, egyedi tartalmat állítanak elő, hanem a mások által előállított tartalmakat aggregálják (pl. keresőoldalak, közösségi oldalak), és ebből állítanak elő minőségileg új tartalmat. A saját céljainkból publikált információk tehát önmagában is értéket jelenthetnek mások számára; ezért cserébe pedig figyelmet, azaz látogatottságot kaphatunk.

Összefoglalás

A potenciális érdeklődők figyelmét tehát a saját tartalmainkkal és/vagy mások tartalmainak segítségével kelthetjük fel. Ez utóbbiért gyakran fizetni kell, de az sem elképzelhetetlen, hogy anyagi ellenszolgáltatás nélkül, pusztán az általunk létrehozott tartalom önértéke alapján kapjunk figyelmet más (aggregált) tartalmakak előállító oldalaktól.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük