A siker záloga

július 27, 2014

A weboldal-tulajdonosok hagyományosan például egy szép és jó weboldalt, jó keresőtalálati rangsorokat és sok közösségioldal-követőt szeretnének. A siker záloga azonban nem ezeken a könnyen megragadható mutatókon múlik, hanem azon, hogy hogyan tudunk „bánni” a weben böngésző potenciális vevőink figyelmével.

A weboldal csak egy eszköz

Sokan gondolkodnak úgy, hogy csinálnak egy jó weboldalt, szereznek sok követőt a Facebook oldalukra, netán hirdetnek ezen vagy azon a portálon, és attól majd jó lesz: jönnek a látogatók és sokat értékesítenek. Ez addig teljesen logikus is, hogy jó munkát csak jó eszközökkel lehet végezni, azonban arról már sokan elfeledkeznek, hogy bármilyen jók is a munkaeszközeink, a munkát sosem fogják maguktól elvégezni.

Miből lesz vásárlás?

A potenciális érdeklődőnkből ugyanis nem azért lesz vásárló, mert jól sikerült a weboldalunk, népszerű a lapunk a közösségi oldalakon, netán jók a helyezéseink a keresőkben, hanem azért, mert az érdeklődők kellő mélységben megismerték, megértették az ajánlatunk, majd nem feledkeztek meg róla a vásárlási döntés meghozatalakor sem.

Figyelem felkeltése és fenntartása

Az online marketing tevékenységek során ezért mindvégig arra kell összpontosítani, hogy a weben jelen levő hatalmas információáradatban hogyan tudjuk felkelteni az emberek figyelmét, azt vállalkozásunkra irányítani, majd fenntartani mindaddig, amíg meg nem hozzák a vásárlással kapcsolatos döntésüket.

Összefoglalás

Amíg tehát egy weboldal-tulajdonos és egy marketing szakember weboldalakat, közösségi lapokat épít és hirdetési kampányokat futtat, addig a potenciális vásárlók vagy felfigyelnek egy eléjük kerülő ajánlatra, vagy nem. Ahhoz tehát, hogy eladjunk, nem az a legfőbb megválaszolandó kérdés, hogy milyen egy jó weboldal, hanem az, hogy hogyan tudjuk a leghatékonyabban felkelteni és fenntartani a potenciális megrendelőink figyelmét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük