A Google Magyarország által kiadott két sajtóközlemény az utazási piac és a pénzügyi szektor kapcsolódó keresőtrendjeit veszi górcső alá. A két közlemény következtetése, hogy „Júliusban piheni ki magát a magyar” illetve „A válság kitörése óta tudatosabban foglalkozunk pénzügyeinkkel”.
Keresési trendek az Utazás kategóriában
A Keresési Trendek ’Utazás’ kategóriájának kereséseiből egyértelműen látszik, hogy honfitársainkra a nyár közepén, júliusban tör rá a legerősebben az utazhatnék:

Ezt a tényt tovább erősíti a ’last minute’ kifejezésre elvégzett keresés: az előző grafikonhoz képest még meredekebben emelkedik az érdeklődés július előtt, illetve hasonló mélységekbe zuhan utána:

A Keresési Trendek ugyanakkor azt is megmutatja, hogy a ’last minute’-hez kapcsolódó kifejezések közül melyek voltak a legnépszerűbbek, illetve melyek népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben. Ezekből a listákból az is világosan kitűnik, hogy melyek voltak a legdivatosabbak célpontok az elmúlt években:
Legnépszerűbb keresőkifejezések

Legdinamikusabban növekvő keresőkifejezések
| wellness last minute | kiugró érték |
| last minute belföld | kiugró érték |
| egyiptom last minute | +130% |
| tunézia | +100% |
| görögország | +90% |
| tunézia last minute | +80% |
| last minute repülőjegy | +80% |
| last minute görögország | +80% |
| egyiptom | +80% |
| nyaralás | +70% |
Keresési trendek a „Pénzügyi és biztosítási” kategóriában
A ’Pénzügyi és biztosítási’ kategória keresései 2004-től 2007-ig meglehetősen ciklikus képet mutattak: nagyobb kilengésektől mentes időszak januártól októberig, hirtelen megugró érdeklődés novemberben, majd gyors zuhanás a decemberi ünnepek időszakára. Ebbe a ritmusba zavart be tavaly a Magyarországra begyűrűző pénzügyi válság: a tavalyi évben már szeptemberben megnőtt a keresések száma, októberben pedig minden korábbinál magasabbra emelkedett. Jellemző, hogy még a szokásos decemberi zuhanással együtt is nagyobb maradt az érdeklődés a téma iránt, mint az év elején:

Vajon a tőzsdére milyen hatással volt ez? Ehhez mindössze a ’tőzsde’ és ’részvény’ szavakra kell rákeresni, és azonnal láthatóvá válik minden: kisebb hullámhegyektől és –völgyektől eltekintve a 2004-től 2008 közepéig tartó időszak viszonylag egyenletes volt, tavaly októberben azonban mindenki a részvényárfolyamokkal és a tőzsdékkel foglalkozott:

Érdekes kérdés az is, hogy a válság gyakorolt-e valamilyen hatást a biztosítási iparág szezonalitására. A ’biztosítás’ kifejezésre elvégzett keresésből kiderül, hogy az ebbe a típusba tartozó pénzügyi termékek közül honfitársainkat a kötelező gépjármű-biztosítás hozta a legjobban lázba az elmúlt években. A grafikonról világosan leolvasható a trend: októberben aránylag kis, novemberben, a biztosítóváltás időszakában pedig óriási mértékben megnő a biztosításra irányuló keresések száma:

Akinek a biztosítóváltás szokásos időpontja önmagában nem elég erős bizonyíték, azt a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódó keresési toplisták győzik meg: a legnépszerűbb kifejezések közül hét köthető ehhez a témához, és a legdinamikusabban növekvő keresések között is a második helyet foglalja el:
Legnépszerűbb keresőkifejezések a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódóan

Legdinamikusabban növekvő ’biztosítás’-hoz kapcsolódó keresőkifejezések
| máv biztosítás | kiugró érték |
| kötelező biztosítás 2008 | kiugró érték |
| biztosítás 2008 | kiugró érték |
| allianz | +170% |
| allianz biztosítás | +140% |
| otp biztosítás | +130% |
| online biztosítás | +120% |
| generali | +100% |
| kötelező biztosítás kalkulátor | +80% |
| biztosítás kalkulátor | +870% |