Már magyarul is elérhető a Google Insights for Search

augusztus 18, 2009

Budapest, 2009. augusztus 18. – A Google-n zajló keresések milliárdjaiba betekintést nyújtó szolgáltatás, az Insights for Search mától kezdve Keresési Trendek néven magyarul is elérhető. Segítségével térben és időben is megvizsgálható az egyes kifejezések népszerűsége, sőt különböző keresőkifejezések adatai is összehasonlíthatók.

Ezenkívül a Keresési Trendek számos új funkcióval bővült. Ezek közül a legfontosabb, hogy bizonyos kifejezéseknél a korábbi adatokból és keresési mintákból extrapolálással dolgozó rendszer előre képes jelezni a közeljövő várható trendjeit. Ráadásul mostantól az animált térkép segítségével vizuálisan követhetővé vált az is, hogyan változott a múltban az adott kifejezés iránt mutatott érdeklődés a különböző régiókban.

A Keresési Trendek nemcsak kulcsszavaik listáját bővíteni kívánó hirdetőknek lehet hasznos segítőtársa, hanem gazdasági trendeket elemző közgazdászoknak vagy társadalmi jelenségekre érzékeny szociológusoknak is. A szolgáltatás főbb jellemzői:

  • Előrejelzés – az előrejelzés funkció segítségével megbecsülhető egy adott kifejezés iránti, jövőbeli igény.
  • Regionális érdeklődés – megtekinthető, hogy az idő múlásával hogyan változott a keresőkifejezés népszerűsége a különböző országokban.
  • Beágyazható összehasonlító táblázatok – a Keresési Trendek bármelyik grafikonja könnyűszerrel beágyazható weblapokba.
  • Érdeklődés idő szerint – megfigyelhető, hogy az idő múlásával hogyan nőtt vagy csökkent egy adott kifejezés egyedi, vagy több eltérő kifejezés egymáshoz viszonyított népszerűsége.
  • Legnépszerűbb és leggyorsabban növekvő kapcsolódó keresések – megmutatja, hogy az adott keresőkifejezéshez kapcsolódó mely kifejezések a legnépszerűbbek, illetve melyek növekedtek a legdinamikusabban.
  • Keresés finomítása kategória alapján – a keresések kategória szerint szűkíthetők: más eredmények születnek például, ha a telekommunikációs vagy ha a társadalmi kategóriában vizsgáljuk a Pannon szóhoz kapcsolódó trendeket és kereséseket. Ugyanígy megtekinthető az adott kategóriák legnépszerűbb, illetve legnagyobb mértékben növekvő keresőkifejezéseinek tízes toplistája is.

„A Keresési Trendek bepillantást nyújt abba, hogy az elmúlt öt évben, illetve ma mi foglalkoztatja az embereket” – mondta Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország üzletfejlesztési igazgatója. „A szolgáltatás nemcsak unaloműzésnek kiváló, hanem hatékony marketingeszköz is lehet azon cégek és vállalkozások számára, amelyek tudni szeretnék, hogy mi érdekli potenciális vagy meglévő ügyfeleiket.”