Google keresési trendek 2009. júliusban

augusztus 18, 2009

A Google Magyarország által kiadott két sajtóközlemény az utazási piac és a pénzügyi szektor kapcsolódó keresőtrendjeit veszi górcső alá. A két közlemény következtetése, hogy „Júliusban piheni ki magát a magyar” illetve „A válság kitörése óta tudatosabban foglalkozunk pénzügyeinkkel”.

Keresési trendek az Utazás kategóriában

A Keresési Trendek ’Utazás’ kategóriájának kereséseiből egyértelműen látszik, hogy honfitársainkra a nyár közepén, júliusban tör rá a legerősebben az utazhatnék:

Google keresési trendek - utazás 2.

Ezt a tényt tovább erősíti a ’last minute’ kifejezésre elvégzett keresés: az előző grafikonhoz képest még meredekebben emelkedik az érdeklődés július előtt, illetve hasonló mélységekbe zuhan utána:

Google keresési trendek - utazás

A Keresési Trendek ugyanakkor azt is megmutatja, hogy a ’last minute’-hez kapcsolódó kifejezések közül melyek voltak a legnépszerűbbek, illetve melyek népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben. Ezekből a listákból az is világosan kitűnik, hogy melyek voltak a legdivatosabbak célpontok az elmúlt években:

Legnépszerűbb keresőkifejezések

Google keresési trendek - last minute

Legdinamikusabban növekvő keresőkifejezések

wellness last minute kiugró érték
last minute belföld kiugró érték
egyiptom last minute +130%
tunézia +100%
görögország +90%
tunézia last minute +80%
last minute repülőjegy +80%
last minute görögország +80%
egyiptom +80%
nyaralás +70%

 Keresési trendek a „Pénzügyi és biztosítási” kategóriában

A ’Pénzügyi és biztosítási’ kategória keresései 2004-től 2007-ig meglehetősen ciklikus képet mutattak: nagyobb kilengésektől mentes időszak januártól októberig, hirtelen megugró érdeklődés novemberben, majd gyors zuhanás a decemberi ünnepek időszakára. Ebbe a ritmusba zavart be tavaly a Magyarországra begyűrűző pénzügyi válság: a tavalyi évben már szeptemberben megnőtt a keresések száma, októberben pedig minden korábbinál magasabbra emelkedett. Jellemző, hogy még a szokásos decemberi zuhanással együtt is nagyobb maradt az érdeklődés a téma iránt, mint az év elején:

Google keresési trendek - pénzügy és biztosítás

Vajon a tőzsdére milyen hatással volt ez? Ehhez mindössze a ’tőzsde’ és ’részvény’ szavakra kell rákeresni, és azonnal láthatóvá válik minden: kisebb hullámhegyektől és –völgyektől eltekintve a 2004-től 2008 közepéig tartó időszak viszonylag egyenletes volt, tavaly októberben azonban mindenki a részvényárfolyamokkal és a tőzsdékkel foglalkozott:

Google keresési trendek - részvény, tőzsde

Érdekes kérdés az is, hogy a válság gyakorolt-e valamilyen hatást a biztosítási iparág szezonalitására. A ’biztosítás’ kifejezésre elvégzett keresésből kiderül, hogy az ebbe a típusba tartozó pénzügyi termékek közül honfitársainkat a kötelező gépjármű-biztosítás hozta a legjobban lázba az elmúlt években. A grafikonról világosan leolvasható a trend: októberben aránylag kis, novemberben, a biztosítóváltás időszakában pedig óriási mértékben megnő a biztosításra irányuló keresések száma:

Google keresési trendek - biztosítás

Akinek a biztosítóváltás szokásos időpontja önmagában nem elég erős bizonyíték, azt a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódó keresési toplisták győzik meg: a legnépszerűbb kifejezések közül hét köthető ehhez a témához, és a legdinamikusabban növekvő keresések között is a második helyet foglalja el:

Legnépszerűbb keresőkifejezések a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódóan

 

Google keresési trendek - biztosítás 2.

 

Legdinamikusabban növekvő ’biztosítás’-hoz kapcsolódó keresőkifejezések

 

máv biztosítás kiugró érték
kötelező biztosítás 2008 kiugró érték
biztosítás 2008 kiugró érték
allianz +170%
allianz biztosítás +140%
otp biztosítás +130%
online biztosítás +120%
generali +100%
kötelező biztosítás kalkulátor +80%
biztosítás kalkulátor +870%