A Google Magyarország által kiadott két sajtóközlemény az utazási piac és a pénzügyi szektor kapcsolódó keresőtrendjeit veszi górcső alá. A két közlemény következtetése, hogy "Júliusban piheni ki magát a magyar" illetve "A válság kitörése óta tudatosabban foglalkozunk pénzügyeinkkel".
Keresési trendek az Utazás kategóriában
A Keresési Trendek ’Utazás’ kategóriájának kereséseiből egyértelműen látszik, hogy honfitársainkra a nyár közepén, júliusban tör rá a legerősebben az utazhatnék:
Ezt a tényt tovább erősíti a ’last minute’ kifejezésre elvégzett keresés: az előző grafikonhoz képest még meredekebben emelkedik az érdeklődés július előtt, illetve hasonló mélységekbe zuhan utána:
A Keresési Trendek ugyanakkor azt is megmutatja, hogy a ’last minute’-hez kapcsolódó kifejezések közül melyek voltak a legnépszerűbbek, illetve melyek népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben. Ezekből a listákból az is világosan kitűnik, hogy melyek voltak a legdivatosabbak célpontok az elmúlt években:
Legnépszerűbb keresőkifejezések
Legdinamikusabban növekvő keresőkifejezések
wellness last minute | kiugró érték |
last minute belföld | kiugró érték |
egyiptom last minute | +130% |
tunézia | +100% |
görögország | +90% |
tunézia last minute | +80% |
last minute repülőjegy | +80% |
last minute görögország | +80% |
egyiptom | +80% |
nyaralás | +70% |
Keresési trendek a "Pénzügyi és biztosítási" kategóriában
A ’Pénzügyi és biztosítási’ kategória keresései 2004-től 2007-ig meglehetősen ciklikus képet mutattak: nagyobb kilengésektől mentes időszak januártól októberig, hirtelen megugró érdeklődés novemberben, majd gyors zuhanás a decemberi ünnepek időszakára. Ebbe a ritmusba zavart be tavaly a Magyarországra begyűrűző pénzügyi válság: a tavalyi évben már szeptemberben megnőtt a keresések száma, októberben pedig minden korábbinál magasabbra emelkedett. Jellemző, hogy még a szokásos decemberi zuhanással együtt is nagyobb maradt az érdeklődés a téma iránt, mint az év elején:
Vajon a tőzsdére milyen hatással volt ez? Ehhez mindössze a ’tőzsde’ és ’részvény’ szavakra kell rákeresni, és azonnal láthatóvá válik minden: kisebb hullámhegyektől és –völgyektől eltekintve a 2004-től 2008 közepéig tartó időszak viszonylag egyenletes volt, tavaly októberben azonban mindenki a részvényárfolyamokkal és a tőzsdékkel foglalkozott:
Érdekes kérdés az is, hogy a válság gyakorolt-e valamilyen hatást a biztosítási iparág szezonalitására. A ’biztosítás’ kifejezésre elvégzett keresésből kiderül, hogy az ebbe a típusba tartozó pénzügyi termékek közül honfitársainkat a kötelező gépjármű-biztosítás hozta a legjobban lázba az elmúlt években. A grafikonról világosan leolvasható a trend: októberben aránylag kis, novemberben, a biztosítóváltás időszakában pedig óriási mértékben megnő a biztosításra irányuló keresések száma:
Akinek a biztosítóváltás szokásos időpontja önmagában nem elég erős bizonyíték, azt a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódó keresési toplisták győzik meg: a legnépszerűbb kifejezések közül hét köthető ehhez a témához, és a legdinamikusabban növekvő keresések között is a második helyet foglalja el:
Legnépszerűbb keresőkifejezések a ’biztosítás’ szóhoz kapcsolódóan
Legdinamikusabban növekvő ’biztosítás’-hoz kapcsolódó keresőkifejezések
máv biztosítás | kiugró érték |
kötelező biztosítás 2008 | kiugró érték |
biztosítás 2008 | kiugró érték |
allianz | +170% |
allianz biztosítás | +140% |
otp biztosítás | +130% |
online biztosítás | +120% |
generali | +100% |
kötelező biztosítás kalkulátor | +80% |
biztosítás kalkulátor | +870% |