Kattintás alapú hirdetés

október 16, 2011

A hagyományos hirdetési rendszerekhez képest a legnagyobb különbség az AdWords esetén, hogy a hirdetésünk megjelenítéséért csak akkor kell fizetni, ha a hirdetést megtekintő látogató rá is kattint hirdetésünkre.

Miért jó a kattintás alapú fizetés a hirdetőknek?

  • Nem kell feleslegesen fizetni reklámunk minden egyes megjelenéséért, csak azokban az esetekben, ahol a látogató elolvasta a hirdetést, felkeltette érdeklődését, majd rákattintott a hirdetésre.
  • Bátran ki lehet próbálni többféle megjelenést, hiszen továbbra is csak a kattintások, azaz az érdeklődő látogatók után kell fizessünk, függetlenül attól, hogy milyen szöveggel, milyen kulcsszavakra hirdetünk.

Miért jó a kattintás alapú számlázás a Google-nek?

  • A hirdetők csak a potenciálisan hasznos megjelenésekért, azaz a kattintásokért fizetnek, ezért az AdWords rendszere jóval versenyképesebb ajánlatot jelent a legtöbb hagyományos hirdetési formához képest.
  • Könnyebben feltöltheti a kevésbé népszerű hirdetési felületeit, tehát a kevésbé ismert kulcsszavakra megjelenített találti oldalait, mivel a hirdetőknek kisebb rizikót jelent kipróbálni ezeket a lehetőségeket.

Mi következik a kattintások alapul vételéből?

  • Mivel nem fizetünk a hirdetéseink puszta megjelenítéséért, ezért nem is kérhetjük számon a Google-től, hogy mikor, melyik kulcsszóra adott találati rangsorban, milyen helyen jeleníti meg hirdetésünket.
  • A Google tehát – az általunk kiválasztott kulcsszavak adta kereteken belül – akkor és ott jelenítheti meg hirdetésünk, ahol és amikor úgy gondolja, hogy az joggal számot tarthat az adott látogató érdeklődésére, ezáltal zavaró, gyakran ignorált reklámok helyett szinte hasznos szolgáltatássá nemesülhetnek az AdWords hirdetések.

Összefoglalás

Ha egy látogató a keresők felületén megjelenő hirdetésünkre kattint, az bizonyos mértékig pozitív visszajelzés a rendszer hatékony működéséről, hiszen hirdetésünk vélhetőleg jó helyen, jókor, jó üzenettel jelent meg, ezért felkeltette a látogató érdeklődését, nem pedig feleslegesen vonta el figyelmüket. Ha pedig ez a pozitív visszajelzés képezi egy hirdetés alapját, akkor az jó a hirdetőknek, a hirdetési felület tulajdonosának, és a látogatóknak is.