A keresőmarketing iránt érdeklődő megrendelők számára gyakran az első eldöntendő kérdés, hogy fizetett Google AdWords hirdetésekkel vagy a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével elérhető nem fizetett találatokkal, esetleg mindkét módon egyszerre jelenek meg a keresőkben. A válasz persze itt sem egyszerű, és csak több szempont együttes figyelembevételével adható meg.
Altémák
→Google viszonya a SEO-hoz és az AdWords-höz
március 7, 2011 · A Google hozzáállása a keresőfelületén elérhető különböző megjelenési lehetőségekhez igencsak eltérő: míg a fizetett hirdetési lehetőséget költséges reklámkampányokkal támogatja, a keresőoptimalizálást csak jóval visszafogottabban népszerűsíti ill. támogatja. Emögött azonban nincsen semmiféle összeesküvés-elmélet, csupán egyszerű üzleti számítás.
→Webes jelenlét fejlesztése vagy hirdetési felület vásárlása?
március 7, 2011 · Míg a keresőoptimalizálás során elsősorban webes jelenlétünk fejlesztésébe invesztálunk, addig a keresőhirdetési kampányok, mint pl. az AdWords igénybevétele esetén a Google hirdetési felületein való megjelenést fizetjük meg.
→AdWords, SEO és az időtényező
május 30, 2011 · A Google AdWords nyújtotta fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás eredményének dinamikája között lényeges különbség van: míg egy AdWords kampánnyal szinte azonnal megjelenhetünk a keresőkben, addig a keresőoptimalizálás által csak hosszabb-rövidebb átfutási idővel.