Organikus találatok és Google hirdetések

szeptember 2, 2009

A Google találati listáiban kétfajta megjelenési lehetőség létezik, melyek bár hasonlóan néznek ki, működésük logikája gyökeresen más. Míg a Hirdetések között a Google AdWords keresőhirdetési rendszer segítségével jelenhetünk meg, addig a nem fizetett vagy organikus találatok között weboldalunk szöveges tartalma alapján van esélyünk feltűnni.

Google Hirdetések

A Hirdetések (régebben: szponzorált linkek) között akkor tűnhet fel weboldalunk, ha regisztrálunk a Google AdWords hirdetési rendszerébe, és létrehozunk különböző hirdetési kampányokat. 

Megjelenés formája

A Google kereső felületén megjelenő hirdetések egy meglehetősen kötött formátumban jelenhetnek meg, de ezen belül szabadon választhatjuk meg a kívánt hirdetési szöveget néhány, alapjában véve a hirdetések korrekt megfogalmazása érdekében meghatározott szerkesztési elvet betartva.

A hirdetés egy 25 karakteres címsorból és két 35 karakter hosszú leírás sorból áll, plusz a weboldalunk URL-jét megjelenítő sorból.

Megjelenés módja

A fizetési adatok és még néhány egyéb paraméter megfelelő beállításán túl három alapvető teendőnk van, ha szeretnénk hirdetéssel megjelenni a Google kereső felületén:

  • kiválasztani, melyek legyenek azok a kulcsszavak, melyek esetén szeretnénk megjelenni a találati listákban,
  • megírni a hirdetési szövegeket,
  • kiválasztani, és/vagy speciálisan a hirdetés céljainak megfelelően kialakítani azt a weblapot, ahová a hirdetések segítségével irányítjuk a látogatókat.

Megjelenés időtartama

Csak addig jelenünk meg a Hirdetéek között, amíg futtatjuk a kampányokat; tehát, amíg tudunk költeni a Google felől érkező látogatottságra.

Organikus találatok

A nem fizetett, vagy tudományos kifejezéssel: organikus találatok között akkor jelenhetünk meg, hogyha az adott keresőszó segítségével feltett kérdésre a Google relevánsnak ítéli meg oldalunk tartalmát.

Megjelenés formája

A nem fizetett találatok a Hirdetésekhez hasonló elemekből állnak, azonban annál jóval nagyobb terjedelműek. A címsorban ugyanis 25 helyett körülbelül 70 karakter jelenhet meg, a két leíró sorban pedig 70 helyett kb. 170.

Nem fizetett találatok szövegét csak közvetve, weblapjaink megfelelő kialakításával befolyásolhatjuk, a Google Hirdetéseknél lehetséges közvetlen szerkesztés itt nem lehetséges.

Megjelenés módja

Ahhoz, hogy egyáltalán feltűnhessünk a nem fizetett találatok között, a minimális feltétel általában az, hogy weboldalunkon valahol szerepeljen a keresett kulcsszó. Ennek érdekében pedig megfelelő terjedelmű és megfogalmazású szövegeket kell elhelyezni oldalunkon.

Megjelenés időtartama

Weboldalunk feltűnhet a Google keresőben, mihelyst a Google tudomást szerez róla (ami manapság a legtöbb weboldal esetén maximum 1-2 hét). Gyakorlatilag mindaddig, amíg el nem tűnik oldalunk a webről, folyamatosan megjelenhetünk az organikus találatok között.

Összefoglalás

Ahhoz tehát, hogy egy adott kulcsszóra, keresőkifejezésre megjelenített Google találati listán egyáltalán feltűnhessen weboldalunk, vagy egy Google AdWords hirdetési kampányt kell létrehozzunk, vagy pedig biztosítani kell, hogy a kívánt kulcsszavak megtalálhatóak legyenek weboldalunkon.