Keresőoptimalizálás lényege dióhéjban

május 2, 2011

A keresőoptimalizálás során a keresők felhasználói és a keresőprogramok speciális igényeinek megfelelően alakítjuk ki webes jelenlétünket annak érdekében, hogy minél több bevételt generáló látogatók érkezzenek hozzánk a nem fizetett keresőtalálatok által.

Vegyük sorba, hogy mi minden következik ebből a mondatból!

Keresők felhasználóinak igényei

A keresés folyamatának megértése nélkül nem tudjuk megfelelő módon kiszolgálni azokat a látogatókat, akik a keresőoldalak felől érkeznek oldalunkra. Ha pedig a keresőprogramok észlelik weboldalunk ilyen értelmű hiányosságait vagy éppenséggel nem észlelik azokat az értékeket, melyeket a felhasználók számára nyújtanánk, úgy jóval kevesebb látogatót irányítanak hozzánk.

Keresőprogramok igényei

A keresőprogramok algoritmusai semmilyen benyomást sem tudnak szerezni az oldal összképe vagy a szövegek megértése alapján, ezért az egyes weboldalak értékének és relevanciájának megállapításakor „pusztán” néhány száz, többé-kevésbé ismert paraméter vizsgálatára hagyatkozhatnak. Ezért tehát nemcsak általában kell jónak, szépnek és informatívnak lennie az oldalnak, hanem a keresőprogramok által vizsgált paraméterek tekintetében is

Webes jelenlét

Egy weboldal önmagában szinte nem ér semmit linkek nélkül, hiszen a linkek által érkezhetnek közvetlenül látogatóink, továbbá linkjeink közvetve befolyásolják a keresők felől érkező látogatóink számát is — mivel a linkek tulajdonságai a keresők által vizsgált legfontosabb paraméterek. Ezért tehát weboldalt és az őt körülvevő linkeket integrált módon kell kezeljük: akár majdnem ugyanannyi energiát szánva a linkekre, mint a weboldalra magára.

Minél több bevételt generáló látogató

Minél jobb helyezés, annál több látogató, amiből annál több érdeklődő, végül annál több bevétel lesz. Önmagában azonban nem általában a keresőhelyezések javítása vagy pusztán a látogatottság növelése jelenti a fő célt a korrekt keresőoptimalizálás során, hanem elsősorban azokra a kulcsszavakra elért helyezések célzott javítása, melyek révén egységnyi befektetéssel a legtöbb bevételt generáló látogató érkezhet.

Nem fizetett keresőtalálatok

A nem fizetett — vagy más néven organikus — keresőtalálatokat tehát azért nevezzük így, mert nem pénzzel kell fizessünk a megjelenésért, hanem a keresők látogatói és a keresőprogramok által támasztott elvárások minél teljesebb és hatékonyabb kiszolgálásával. Ezt a célt pedig az oldalunk és az őt körülvevő linkhálózat megfelelő kialakításával érhetjük el.