Google optimalizálás

november 14, 2009

Ahhoz, hogy a Google kereső oldalain megjelenhessünk, szükséges, hogy weboldalunk tartalmazza a keresett kulcsszót. Ha pedig a keresők úgy látják, hogy egy kulcsszó fontos számunkra (ezért megjelenik a webhely fontos részein), akkor nagyobb eséllyel érhetünk el jó helyezéseket.

Szövegek terjedelme

Igen gyakori, hogy egy weboldalon kevés szöveg található, így számtalan kulcsszó nem is szerepel az oldalon, pusztán terjedelmi okokból. Márpedig ha kevesebb kifejezés található egy weboldal szövegében, akkor kevesebb kulcsszóra van esélye megjelenni az oldalnak a Google keresőben.

Van, aki úgy gondolja, hogy az emberek nem szeretik a túl sok szöveget, de a túlnyomó többség egyszerűen csak nem nevez nevén olyan dolgokat, vagy kevésbé szájbarágós módon ír le olyan tényeket, melyek számára evidensnek tűnnek, netán nem fordít kellő energiát weboldala szöveges tartalmának megírására.

A keresőoptimalizáló szakember ilyen esetekben segíthet megtalálni a kellő egyensúlyt a szövegek terjedelmét illetően, továbbá segíthet olyan megoldásokat találni, melyek által a nagyobb mennyiségű szöveg mégsem eredményez átláthatatlan oldalt.

Szövegek szóhasználata

Kevesen ügyelnek arra, hogy a weboldalak szövegeiben lehetőleg az összes használt szóvariáns vagy szinonima előforduljon. Tipikusan ilyen eset például, amikor egy webáruház nem szerepelteti oldalán a webshop kulcsszót, vagy egy pénzintézet csak a hitel kulcsszót használja szövegeiben, a kölcsön szót nem.

Máskor pedig a saját megközelítés szerint értelmes kulcsszavakat használják a weboldalakon: nem azt a kulcsszót, amit a potenciális ügyfelek használnának, hanem azt, ami a hivatalos, vagy egy adott szakmában járatos szóhasználat határoz meg. Ilyen eset, amikor egy cég a hitelezés kulcsszót részesíti előnyben a hitelfelvétel helyett, vagy a tömésterápia kulcsszót a fogtömés helyett.

A SEO tanácsadó a szövegek megírásánál segít szem előtt tartani, hogy minden fontosabb kulcsszó megfelelő helyen és előfordulással jelenjen meg, továbbá — részben mivel egy kívülálló, laikus szemével látja a legtöbb tevékenységi kört — segít abban, hogy lehetőleg az ügyfelek által használt és keresett kifejezések legyenek túlsúlyban az oldalon.

Webhelyek fontos elemei

A túlnyomó többség nincs tisztában azzal, hogy a Google kereső mely elemeket tart különösen fontosnak egy weblap vagy egy egész weboldal esetében, ezért ezeknek az elemeknek a megírásával nem is törődik senki, hiszen a látogatók úgysem látnak túl sokat a keresők által fontosnak tartott elemekből. A Google azonban az itt szereplő kulcsszavaknak kitüntetett szerepet tulajdonít, ezért nagyon fontos, hogy a számunkra fontos kifejezéseket szerepeltessük weboldalunk fontos elemeiben. 

A Google optimalizálás szakértője segít abban, hogy a webhely nyitólapja; az egyes weblapok címei és rövid összefoglaló leírásai lehetőleg szerepeltessék az összes fontos kulcsszót, mely speciálisan az adott weblappal vagy a webhely egészével kapcsolatban releváns és fontos: gyakorlatilag befejezve az oldal készítését a hiányzó, vagy hiányosan megírt szövegek pótlásával.

Megközelítésmód

Hiába figyelünk oda a szövegek és az oldal technikai paramétereire, ha alapjában véve hibás a megközelítés, mellyel felépítettük az oldalt. Ha például weboldalunk kiemelt helyein olyan kulcsszavak jelennek meg, mint szolgáltatásaink, bemutatkozás, termékeink, akkor látszólag olyan kulcsszavakat tartunk fontosnak tevékenységünkkel kapcsolatban, melyekre senki sem keres, hiszen olyan koncepciók szerint építettük fel oldalunk, melyeknek elsősorban csak számunkra van létjogosultsága.

A keresésoptimalizálás tanácsadó a célközönség összetételének, a cég céljainak, továbbá az adott termékek és szolgáltatások egyedi vonásainak pontos meghatározásával segít abban, hogy minden a helyére kerüljön: a megfelelő kulcsszavak a fontosságuknak megfelelő módon jelenjenek meg, ezáltal az oldal pontosan azokat vonzza a keresők felől, akik potenciális ügyfelek lehetnek.