Kulcsszóbővítés

január 29, 2011

Többféle kulcsszóra, több találati rangsorban megjelenni a fizetett Google hirdetések esetén újabb kulcsszavak hozzáadásával, míg a nem fizetett Google találatok esetén weboldalunk tartalmának bővítésével lehetséges.

Többféle kulcsszóra megjelenés hirdetésekkel

Ha fizetett Google hirdetésekkel szeretnénk potenciálisan megjelenni minél többféle találati rangsorban, minél több kulcsszóra történő rákeresés esetén, alapjában véve nincs más teendőnk, mint hogy újabb kulcsszavakat adjunk hozzá hirdetési kampányainkhoz.

A Google AdWords rendszere számos segítséget, ötletet ad újabb kulcsszavak felvételéhez, például kulcsszójavasló eszközével vagy az általános kulcsszóegyezéssel (amikor nemcsak az általunk megadott kulcsszóra jelenhet meg hirdetésünk, hanem hasonló kifejezésekre és releváns változatokra is).

Több helyen megjelenni nem fizetett találatokkal

Kicsit bonyolultabb a helyzet, ha nem fizetett találatokkal szeretnénk minél többféle kulcsszóra való keresés esetén megjelenni. Ehhez ugyanis az esetek döntő többségében az kell, hogy a keresett kifejezés megtalálható legyen webhelyünk valamelyik weblapján. Ha pl. egy többszavas kifejezés egyik és másik kulcsszava két különböző lapon jelenik meg egy webhelyen belül, már nincs esélyünk megjelenni akkor, ha erre a kifejezésre keresnek.

Annak érdekében tehát, hogy minél több kulcsszóra jelenjünk meg a Google-ben, célzott módon több szöveget kell megjeleníteni weboldalunkon, továbbá a már meglévő tartalmakat a korábbiakhoz képest más csoportosításban is megjeleníteni, hogy többféle többszavas kifejezés jelenhessen meg a weblapon.

Kulcsszóbővítés direkt és indirekt módon

Míg a fizetett Hirdetések esetén direkt módon tudjuk befolyásolni, hogy milyen kulcsszavakra legyen esélyünk feltűnni a Google kereső oldalain, addig a nem fizetett találatok esetén ezt csak indirekt módon tehetjük meg: az egyébként elsősorban weboldalunk látogatói számára megírt szövegek segítségével.

Összefoglalás

Amiről nem írunk weboldalunkon, azzal kapcsolatban tehát potenciális ügyfeleinknek esélye sincs ránk találni. Hasonlóan, ha nem jut eszünkbe egy kulcsszó hirdetési kampányaink beállításakor, akkor arra a kulcsszóra sosem fogunk megjelenni.