Pontosan célozható megjelenés

szeptember 26, 2011

Míg ha egy hírportálon megtekintenek egy adott cikket, abból csak az következik, hogy az olvasó elé tett tartalom valami miatt felkeltette az érdeklődését, addig a keresők esetében a látogatók azok, akik a használt keresőszavakkal pontosan meghatározzák, milyen információra lenne igényük. Ezáltal pedig sokkal jobban összepárosítható, hogy melyik látogató számára milyen hirdetéssel érdemes megjelenni.

Célzás keresőszó szerint

Amíg például egy adott portált vagy blogot látogató felhasználóról nehéz pontosan kideríteni, hogy pontosan milyen célból látogatta meg az oldalt, addig a keresőoldalak látogatóiról mindez nagy pontossággal megállapítható, hiszen a felhasználók saját maguk generálják az általuk meglátogatott oldalakat. A generáláshoz használt keresőkifejezések pedig sokat elárulnak a látogatók céljairól, motivációiról.

Látogatás céljának behatárolása

Ha valaki meglátogatja a Nők Lapja Café oldalait, akkor valószínűsíthető, hogy női látogatóról van szó, de ezen túl szinte semmi biztosat nem állíthatunk arról, hogy milyen termékeket vagy szolgáltatásokat tudnánk eladni neki. Ha viszont valaki rákeres a „kötelező biztosítás” kulcsszóra, tehát a Google „kötelező biztosítás” aloldalát látogatja meg, akkor pontosan meghatározhatjuk, hogy milyen terméket adhatunk el az adott látogatónak, így az is pontosan belőhető, hogy milyen szolgáltatónak érdemes itt megjelenni.

Megjelenés kulcsszavak alapján

Nem csak az elméleti lehetőség létezik arra, hogy a kulcsszavak megfelelő kiválasztásával minimalizáljuk hirdetéseink fölösleges megjelenéseit, hanem a Google AdWords keresőhirdetési platformja és az ezt kiegészítő eszközök mint pl. a Google Analytics webanalitikai rendszere mindezt a gyakorlatba is átültethetővé teszik. Ezek az eszközök segítik a hirdetőket például annak eldöntésében, hogy mely kulcsszavakra érdemes megjelenni fizetett vagy nem fizetett találatok révén, vagy hogy a különböző kulcsszavak közül melyikre érdemes több vagy netán kevesebb erőforrást áldozni.

Összefoglalás

A keresők felhasználóinak jól körülhatárolható érdeklődési köre és a keresőcégek által rendelkezésre eszközökkel tehát meghatározható, hogy melyik a leghatékonyabb megjelenési mód a keresőkben, és mekkora a megtérülése a keresőmarketingbe fektetett erőforrásoknak. A hozzáértő hirdetők így sokkal kisebb arányban költik felesleges hirdetésekre reklámkeretüket.