AdWords Hirdetések

november 14, 2009

Olyan kulcsszavak esetén, melyekre nem akarunk vagy nem tudunk jó helyezéseken megjelenni, a Google fizetett szponzorált találatai segítségével jelenhet meg oldalunk.

Keresőhirdetések szerepe

A Google találatai között tehát csak akkor tudunk érzékelhető módon megjelenni, ha egyrészt szerepel oldalunkon a keresett kulcsszó, azt megfelelően helyeztük el a weboldal fontos részein, ráadásul elértük, hogy minél többen hivatkozzanak weboldalunkra. Sok esetben azonban nem tudunk szerepeltetni egy adott kulcsszót oldalunkon, és azt is lehetetlen elérni, hogy mások e kulcsszóval kapcsolatban hivatkozzanak weboldalunkra. Klasszikusan ilyen eset a konkurenciához kapcsolható kulcsszavakra történő megjelenés, amikor nincs más lehetőség, csak a szponzorált találatok megjelenése.

Könnyen belátható továbbá hogy a nem fizetett találatok közötti jó helyezéshez szükséges Google optimalizálás, és a szintén nélkülözhetetlen Linkmarketing pénzbe és időbe kerül. Ha tehát nem kívánunk vagy nem tudunk a keresőoptimalizálás és a linkmarketing eszközeivel élni, akkor csak a Google AdWords keresőhirdetési rendszere segítségével tudunk megjelenni a keresők találati rangsoraiban.

A keresőmarketing szakértő segít megtalálni az összhangot a keresőoptimalizálás és a keresőhirdetések között, mikor melyik eszközzel érdemes élni, továbbá hogyan kell a két eszközt hatékonyan használni akár egyszerre is.

Keresőhirdetési kampányok 

Noha a Google AdWords hirdetési rendszere rendkívül összetett módon működik, a kezelőfelülete azonban úgy lett kialakítva, hogy különösebb hozzáértés nélkül is szinte bárki képes létrehozni és futtatni keresőhirdetési kampányokat. Az ilyen kampányok közös ismérve általában az alacsony hatékonyság: a laikus hirdetők ugyanis egyrészt nem ismerik annyira a hirdetési rendszert, hogy tudják, milyen lépésekkel lehet akár a felére redukálni a hirdetési költségeiket, másrészt pedig sokszor nem a legígéretesebb célközönség számára illetve nem a legjobb üzenetekkel jelennek meg hirdetéseik, hiszen nem tudják megfelelően lefordítani kulcsszavakra, és hirdetési szövegekre céljaikat.

A keresőhirdetés szakértő tehát első körben — hasonlóan a Google optimalizáláshoz vagy akár a Linkmarketinghez — segít megtalálni a helyes megközelítést: hogy kinek, milyen kulcsszavak esetén milyen hirdetési szövegek jelenjenek meg, majd ezek a hirdetések a weboldal mely részére irányítsák a látogatókat. 

A kampányok felépítése után pedig folyamatosan felügyeli a kampányok futását; keresve azokat a kulcsszavakat és hirdetéseket, melyek a legeredményesebbek, illetve kikapcsolva azokat a szavakat vagy hirdetéseket, melyek nem bizonyultak kellően hatékonynak.