Keresőmarketing nap 2007

november 7, 2007

Keresőmarketing nap 2007

http://www.keresomarketingnap.hu/

A konferencia szervezője az http://onlinemarketing.hu/ és a http://kirowski.hu/ volt. Menet közben kiderült, hogy a kirowski keresőmarketing üzletágát egy új, nemzetközi brand égisze alatt szereplő cégbe szervezte ki: http://iprospect.hu Az eseményt a vártnál jóval nagyobb érdeklődés övezte, a látogatók jórésze öltönyös volt, de azért összejött egy fél hátsó sor maces, linuxos jegyzetelőkből is. Az alábbiakban OldalGazda szubjektív beszámolója olvasható:

Nyitó előadás / Key Note?

A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban

  • Darvas Péter, gIA kutatásvezető, Szonda Ipsos

Rengeteg adat került elő az előadás során, grafikonok a magyar internetes piacról és a magyar keresőpiacról átfogó kutatások alapján, melyek során az adatokat mind a kutatásban résztvevők gépeiről, mind a résztvevő weboldalakon át származnak, 2007 augusztusából. Pl. a keresők és a katalógusok kb. 9%-9% százalék körüli részesedést hasítanak ki a hazai internetes piacból, ezen belül a Google magyarországi részesedése meglehetősen magas, 95% körüli.

Google AdWords – a hatékony és mérhető marketingkommunikáció titka

  • Peresztegi Zoltán, Country Representative, Google

A konferencia egyik szponzora kitölti a rendelkezésére áló időt széles körű szolgáltatásai alapszintű bemutatásával, és néhány egyéb érdekességgel.

Terjeszkedni, de hogyan? Keresőmarketing a környező országokban

  • Peter Vidovič, ETARGET

A konferencia másik szponzora bemutatja fejlődésének mérföldköveit és jelenlétét a térség országaiban, némi hindu filozófiai szósszal(ashrama) nyakonöntve: milyen lépésekkel lett egy szlovákiai kiscégből nagy cég, újabb és újabb termékeket fejlesztve a kizárólag keresők találati oldalain megjelenő hirdetésektől kezdve a kontextuális (AdSense-szerű) hirdetéseken át az általuk “broad ads” ként nevezett hirdetésekig, melyek olyan helyzetekben jöhetnek szóba, ahol egyszerűen nincs elég szöveges tartalom az adott lapon a targetáláshoz. Szó esett még az interest targeting-ről, amikor pl. egy opel corsa reklámot nem az opel, autó, stb. kulcsszavakra, hanem a trendi, csinos, fiatalos szavakra targetálnak kontextuálisan.

PPC az [www.origo.hu]-n

Az origo új, 2008 tavaszán induló affiliate hirdetési programjának (Adhouse?), továbbá a Keymedia – http://keymedia.hu/ (fórumokon megjelenő szavak szponzorációja) hirdetési lehetőségének bemutatása.

Keresés az áhított termék után – az eredmény a fontos

A Sanoma, mint szponzor bemutatja egy nemrég indult, egyébként nem különösebben érdekfeszítő vagy úttörő szolgáltatását. Ennek megfelelően az előadás sem mutatott túl sok újdonságot.

Vásárolok, tehát keresek

  • Leskó Norbert, ügyvezető, Árukereső

Szintén szponzor, aki azonban megtette azt a szívességet, hogy szakemberek számára is érdekes adatokat közölt, mint például annak a — nem közölt nevű — cégnek a példáját, akik 96539 megjelenésből 7759 klikk született, mindez 112248 Ft-ba került, ami 88 db vásárlást eredményezett, 10105212 Ft bevételt eredményezve (egy átkattintás 4-16 forintba kerül a részvevő boltoknak).

As global brands do SEM – case studies

  • Erica Schmidt, Global Search Director, Isobar

Amerikai módon kissé színpadias előadás szintén szponzorként érintett szervezőhöz kötődve, délelőtt szót kapott főnök előadásához képest kevés érdekességet felvonultatva. Az előadás három konklúziója közül egy konkrétan nem volt igaz (csak olyan kulcsszóra jelenhet meg egy oldal jó helyen a találati rangsorban, ami szerepel az oldalon, l. Google-bombázás), eggyel pedig igazán vitatkozni lehetne (hogy a Google-n kívül is van élet a magyar keresőpiacon, illetve, hogy ezekkel a keresőkkel is érdemes foglalkozni).

A keresőmarketing megtérülése az üzletben

Első előadó, aki keresőmarketing felhasználói közül került ki, így a keresőmarketing megrendelői oldaláról szerezhető tapasztalatokról számolt be. Ezért inkább humoros, mintsem szakmai előadást hallhattunk a keresőmarketing előnyeiről, hátrányairól illetve a cégek működése és keresőmarketinghez való hozzáállásuk összefüggéseiről.

Hogyan változtatja meg egy nagyvállalat marketingjét és értékesítését a keresőmarketing?

  • Herskovits Miklós, üzletág igazgató – Aternatív értékesítés, Fundamenta-Lakáskassza

Egy eredetileg személyes tanácsadásra épülő cégfilozófiát követő cég tapasztalatai az online értékesítés terepén. Az előadás kiváló munícióval és példával szolgált olyan szakemberek számára, akik szeretnének meggyőzni egy új ügyfelet a keresőmarketing előnyeiről. Sajnos a végén kiderült, hogy a http://fundamenta.hu látogatottsága durván napi 2000, ami még ha minden látogató is a keresőmarketing révén jött, sem túl nagy szám. Vagy Magyarországon igen? Jobb lett volna valami nagyobb kampány tapasztalatairól hallani. Felmerült bennem a kérdés, hogy vajon hány olyan olvasója lehet még pl. ennek az oldalnak, aki ennél nagyobb nagyságrendű oldalak keresőmarketing kampányait intézi?

Hogyan teljesítenek a PPC szolgáltatók? Kipróbáltuk mindet, itt az eredmény! (a konferencia beharangozó kampányának elemzése)

  • Berényi Konrád, Keresztúri Gergely

Az előadás nem többet és nem kevesebbet mutatott, mint amit a címe sejtetett. A lényeg, hogy kábé fele-fele arányból érkeztek látogatók az Etarget és az AdWords hirdetéseiből, a kattintások ára 35-40 forint között volt. Összességében kb tizenkétezer látogató jött 2007. október 17 és november 6. között a http://www.keresomarketingnap.hu/ oldalra. Az oldal működésének rövidsége miatt túl sok érdekes, izgalmas megállapítást nem hallhattunk.

Hogyan változtatja meg a keresőmarketing a marketinget, reklámot? – kerekasztal

  • Dr. Nagy Bálint, elnök, Magyar Reklámszövetség
  • Berényi Konrád, onlinemarketing.hu;
  • Keresztúri Gergely, kirowski;
  • Fazakas László, Arcus Search;
  • Peresztegi Zoltán, Google;
  • Kálmán Tamás, ETARGET;
  • Dobó Mátyás, Blogter;
  • Kürti István, Sanoma

Témák voltak :

  • Valóban igaz, hogy keresőmarketinggel több érdeklődőt lehet hozni a weboldalra, mint bármilyen más eszközzel?
  • Milyen reklámeszközöket vált le a keresőhirdetés, és melyeket nem tud helyettesíteni?
  • Valóban eljött az ideje, hogy a legtöbb weboldal gyökeresen átalakuljon?
  • Miért sikeresebbek a kisvállalkozások ezekben a tevékenységekben, mint a nagyok?
  • Érdemes-e ügynökséget fogadni, vagy csináljuk magunk? Melyikkel járunk jobban?

Keresőmarketing helye és szerepe a magyarországi reklámpiacon: felváltva esett szó alapvetésekről és érdekes adatokról, részletekről. Néha fel-fel kapta az ember a fejét, mint pl. amikor a keresőmarketinget többször „új eszközként” titulálták reklámipari szakemberek…Nehéz egy ilyen beszélgetésről érdemi összefoglalót készíteni, így a nap végén már nem is nagyon sikerült. Remélhetőleg felteszik majd valahova a beszélgetésről készített videót, vagy más résztvevő bővebben fog erről írni, és akkor majd be tudom linkelni ide…

Zárszó

  • Berényi Konrád

Érdeklődés hiányában vagy a csúszás miatt elmaradt.

A „Keresőmarketing nap 2007” című bejegyzést 2007. 11. 07. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 12. 27., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Adhouse

2007. 11. 07. 12:12 · Névtelen hozzászóló →

Az Adhouse-ról írhatnál egy kicsit többet, szerintem többünket érdekelne a dolog.

AdHouse

2007. 11. 07. 15:34 · Névtelen hozzászóló →

Ez nekem is felkeltette az érdeklődésem. Bár én már régóta sejtettem, hogy az origo [T-esó] hasonlóba fog kezdeni, mert már jelenítettek meg adsense hirdetéseket oldalaikon. Gondolom tesztelték a rendszert. Kíváncsi leszek ennek hatására hogyan fog változni a Ct-network és Etarget pozíciója a hazai piacon.

2007. 11. 08. 03:59 · Longhand →

Tömör kicsit, de egész jó kis összefoglalás leírás Józsi.

Re:

2007. 11. 09. 04:17 · OldalGazda →

Longhand!

Nagyon tetszett, amit az eseménnyel kapcsolatban írtál! ( http://optimalizalas.info/jelensegek/online-marketing-szukul-a-volgy.php )

Valamint sok szeretettel küldöm Neked, és még mindenkinek, aki szereti, a követlező linkeket, ahol egy nálam lelkiismeretesebb/lelkesebb/szebb résztvevő osztja meg a konferenciaélményeit, három felvonásban:

2007. 11. 09. 06:42 · Longhand →

Köszi Józsi!

Újjabb Online Marketing konferencia

2007. 11. 16. 10:11 · Epox →

Egy újabb konferenciára hívnám fel figyelmeteket:http://www.szek.org/index.php?id=home

Remélem hasonló színvonalú lesz, de jobb lenne, ha kicsit részletekbemenőbb lenne, mind a Keresőmarketing Nap volt.

Re: Újabb Online Marketing konferencia

2007. 11. 19. 03:54 · OldalGazda →

igen, a történet címe: „Online marketing az e-businessben – SZEK & GOOGLE Konferencia”, ahol a SZEK a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért nevű szervezetet takarja.

Mivel a Keresőmarketing Nap konferenciával ellentétben erre a konferenciára meghívást kaptam, ezért várhatólag a fentieknél részletesebben be fogok tudni számolni az ott elhangzottakról.

Ingyen AdWords kupon

2007. 11. 19. 05:26 · Névtelen hozzászóló →

Ti megkaptátok azt az 13 ezer forintos AdWords kupont, amit a konferencián részt vevőknek ígért a Google a névjegykártyájukért cserébe?

Ja, és megkaptátok az előadás anyagát, amit az iprospect-es főelőadó ígért szintén a névjegykártyátokért cserébe?

adwords kuppon és prezi

2007. 11. 19. 06:45 · Névtelen hozzászóló →

nem. s ez nagyon nem méltó egy nemzetközi céghez

Re: adwords kuppon és prezi

2007. 11. 22. 09:58 · OldalGazda →

Nekem már megjött mindkettő, mind a prezentáció, mind a promóciós kód.

Re: adwords kuppon és prezi

2007. 11. 23. 04:00 · Névtelen hozzászóló →

nekem is megjött _utána_ valszeg olvasták a fórumot 🙂

Re: adwords kuppon és prezi

2007. 11. 23. 04:03 · OldalGazda →

Lehet igen, lehet nem, ki tudja 🙂

Re: Adhouse

2007. 11. 27. 03:40 · OldalGazda →

Ha én nem is tudtam többet írni az origo új affiliate programjáról, írt helyettem más:

http://www.rabbitblog.hu/2007/11/25/origo-affiliate/