Pay-per-impression alapú hirdetés

április 2, 2007

Megjelenítés alapján fizető hirdetések

A Google reklámprogramok fő profilját jelentő [Pay-per-click alapú hirdetés]ek mellett lehetőség van megjelenés alapján elszámolt hirdetések futtatására is. Ebben az esetben a hirdetés után nem az átkattintások, hanem a megjelenések száma alapján fizetnek: az elszámolásnál használt mértékegység a CPM (cost per mille), vagyis az ezer megjelenítésre jutó költség. Ezt a hirdetésfajtát később, a hirdetők kifejezett kérésére vezették be.

További részletek itt: https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=18267

Hirdetési forma az AdSense rendszeren belül

Az AdSense felhaszálói felületén kétféleképpen lehet találkozni ezzel a hirdetési formával:

Jelentések » Részletes jelentések

  • Válasszon terméket: AdSense kontextusban
  • Megjelenítés az alábbiak szerint: Egy hirdetés
  • Adatok mutatása célzás tipus alapján – tartalomhoz kötődő vagy portál opció bejelölése

Ekkor a generált részletes jelentésben a „Célzás” oszlopban kétféle felirat fog megjelenni: a „Tartalomhoz kötődő” és az „Oldal”. Ez utóbbi sorban található megjelenések jelentik a megjelenítés alapján fizetett hirdetéseket.

Fiókom » Számlabeállítások

Lehet-e kérni az AdSense megjelenítőnek ezt a fajta hirdetést?

A CPM alapú hirdetést nem Te választod, mint publikáló webmester, hanem a hirdető, de csak ha AdWords „Site Targeting” lehetőségével élve a Te oldaladra kér egy bizonyos hirdetést, mely után CPM alapon fizet. Tehát akkor jelennek meg ilyen hirdetések az oldaladon, ha egy hirdető direkt a Te oldaladon szeretne megjelentetni ilyet: ezek a reklámok ugyanolyanok lehetnek, mint a CPC alapúak, csupán az AdSense jelentésekben fog megjelenni bevétel kattintás nélkül.

Részletek: http://adwords.blogspot.com/2005/06/targeting-in-whole-new-way_16.html

Hirdetési forma az AdWords rendszeren belül

Az AdWords felhasználói felületén az alábbi módon lehet weboldalakra célzott hirdetési kampányokat indítani.

Kampány felügyelet » Kampány összefoglaló

  • Új kampány létrehozása: weboldalakra célzott opciót választva

Ekkor a „hirdetés célzása” lépésnél az AdSense hirdetést megjelenítő, az előzőekben kiválasztott nyelv és országok szerint szűkített weboldalak közül választhatunk.

  • konkrét URL ismerete alapján
  • témakörök alapján: Ha magyar nyelvű oldalak között keresünk, akkor kb. egy tucat kategóriát találunk, de pl. angol nyelven ennél részletesebben vannak csoportosítva a weboldalak, vélhatően az oldalak nagyobb száma miatt. A kategória kiválasztása után egy listában jelennek meg az oldalak, a tulajdonosok (megjelenítők) által engedélyezett formátumok (szöveges, képes, mozgóképes), a napi megjelenés nagyságrendjének megjelölésével. (Ez a lista ezért ráadásul érdekes információkkal szolgálhat az magyar nyelvű AdSense megjelenítő oldalakkal kapcsolatban.)
  • általunk megadott kulcsszavak alapján (magyar nyelven ez a lehetőség még nem működik)
  • demográfiai adatok alapján (nem, kor, jövedelem, stb., de jelenleg csak az USA-ra vonatkoztatva)

A következő lépésben pedig megadhatjuk, hogy mennyit szeretnénk fizetni 1000 megjelenésért, vagyis a CPM értéket.

A „Pay-per-impression alapú hirdetés” című bejegyzést 2007. 04. 02. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2007. 09. 07., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

És itt jön amiről írtam…

2007. 04. 02. 12:46 · hunvista →

… hogy a hirdető kiválasztja a témába vágó megjelenítő oldalt, így a hirdetése ugyanúgy releváns lesz a tartalomhoz képest, az átkattintási aránya ugyanolyan jó lesz, csak kevesebbe kerül neki, mely által a megjelenítő is kevesebbet és lassabban keres. Tyu-tyu-tyu szívattyú 🙁 A Google-nek pedig nem érdeke engedélyezni a megjelenítőnek, hogy ő is válogathasson a hirdetői között. Értem ezalatt, hogy aki keveset akar fizetni a megjelenésért azt letiltani magadról. Persze itt is menni fog a licit, de az már soha nem lesz olyan jó, mint a pay/klikk. Ejj, magamnak is kívánom, hogy ne legyen igazam 🙂 Két dolog jut eszembe csípőből. Ha ez elterjed a hirdetők körében és normálisak lesznek az árak (P/I), akkor be fognak szállni a nagy látogatottságú oldalak is. A másik, hogy ennek a hirdetési formának a terjedésével a MFA oldalaknak és az alacsony látogatottságú oldalaknak annyi.

Nem értem

2007. 04. 02. 13:34 · Névtelen hozzászóló →

Tehát bejelentkeztem egy kattintás-alapon fizető rendszerbe (AdSense), erre fel a megkérdezésem nélkül elkezdenek megjelenés-alapú hirdetéseket tenni az oldalamra? És be sem állíthatom, hogy kösz, de ilyet nem kérek?

Ráadásul az eCPM-je a tizede sincs a kontextuális (tartalomhoz kötődő) hirdetéseknek. EGYTIZEDE.

Ez már nem „szivattyú”, hanem kiadós pofátlanság.

„az alacsony látogatottságú oldalaknak annyi”

Vagy pedig – ha elterjed a hirdetők körében ez a baromság – az alacsony látogatottságú oldalakat hatékonyan áttereli a konkurens reklámprogramokhoz. Nem tudom, hosszú távon tényleg jó-e ez a Google-nak…

Sőt, ez az eCPM-szint olyan silány, hogy kétlem, hogy akár nagy látogatottságú oldalaknak is megérné. (Az Indexnek pl. kb. annyit hozna, ha MINDEN oldalára kirakná, mint egyetlen belsőoldali banner.)

RE:Nem értem

2007. 04. 02. 14:00 · hunvista →

Az Adsense beállításoknál elkerülhetetlen olyan opció, ahol be lehet állítani külön a p/i hirdetések megjelenését. Azon agyaltam, hogy micsoda frontot nyitott ezzel a Google. Emlékeztek a régi szörfözésért fizető programokra? Jöttek az ügyes programozók és orrba-szájba készítették a scripteket a szörfözés imitálására. Persze mindig tettek ellene valamit, de a programozók mindig lépéselőnyben voltak, mert mindig kitaláltak valami úlyat. Hiába volt a harc, a hirdetők elbizonytalanodtak és elpártoltak ezektől a rendszerektől. Most megint elkezdik majd irogatni a forgalomgenerálós dolgokat 🙂 Egyébként az árakkal kapcsolatban a Google simán megoldhatja, hogy pl. egy index.hu kaliberű oldalnak is megérje. Egyszerűen bevezethet a hirdetési árban egy globális alsó limitet, másrészt kötheti a megjelenések számához is a fizetendő ill. kapott pénzt. De szerintem még az is benne van a pakliban, hogy a múltból tanulva egyszerűen nem terjed el újra ez a hirdetési forma.

Re: Nem értem

2007. 04. 02. 14:02 · OldalGazda →

Egyrészt ez egy meglehetősen régóta működő funkció, pontosan nem tudom, mikor vezették be, de el tudom képzelni, hogy mióta magyar nyelvű hirdetésekben lehet utazni, azóta létezik ez a lehetőség is, csupán most vetődött fel egy másik bejegyzésnél, ezért most nyitottam róla új bejegyzést. Másrészt pedig ne feledd, hogy a CPM alapú hirdetések versenyeznek a CPC hirdetésekkel: ha tehát Te a minimális 25 centet adod az ezer megjelenésért, de a rendszer képes arra, hogy az adott oldalra olyan paraméterű CPC reklámokat rakjon ki, melyek ennél nagyobb bevételt hoznak, akkor a Te reklámod ott sosem fog megjelenni… Hasonlóan optimalizálja a költségeidet a rendszer (némileg egyszerűsítek most:), ha 25 dollárt adnál ezer megjelenésért, de a sorban utánad következő hirdető reklámjával csak 10 dollárt lehetne 1000 megjelenéssel keresni, akkor a végén Neked sem kellene kifizetni a 25 dollárt, csak mondjuk 10 dollárnál egy kicsit többet.

Re: Nem értem

2007. 04. 02. 14:58 · hunvista →

Persze, ezért írtam, hogy „itt is menni fog a licit” és korábban „lehet, hogy a hirdetők okosodtak, nem véletlenül”. Az okosodást úgy értettem, hogy megnőttek c/i hirdetések, a nem véletlenült pedig arra értettem, hogy hirtelen nőtt meg a c/i hirdetések száma/aránya – vagy csak nálam van ez így? Persze az is lehet, hogy lecsökkent a hirdetők száma vagy a ráfordított összegek nagysága és ezért bukkantak föl a statisztikában az „oldal” hirdetések. Ezzel meg az a baj, hogy nem túl életszerű, hogy valaki valamikor feladott egy 25 dolcsis c/i hirdetést arra várva, hogy majd valamikor csak elfogynak a lóvésabb hirdetések és az övé is megjelenik egyszer. Az logikus magyarázat lenne, hogy semmit nem vesztek vele alapon indítok egy ilyen kampányt és ha egyszer kimegy akkor jó, ha nem akkor sem vesztettem semmit. De ekkor viszont viszajutunk oda, hogy a hirdetők vagy ráfordítások csökkentek és megjelent a nem vesztek vele semmit kampány.Remélem nem bonyolítottam agyon.Más.Mindentől függetlenül ez az egész Adsense nagyon jó dolog és remélem a hozzászólásaimmal senki új látogató kedvét nem szegem! A POSZTJAIMAT OLVASÓ KEZDŐ FELHASZNÁLÓKNAK ÜZENEM, HOGY MINDENKINEK JAVASLOM AZ ADSENSE PARTNERPROGRAMOT, MERT VALÓS BEVÉTELT NYÚJT ÉS A MAI NAPON, EBBEN A PERCBEN NINCS TŐLE JOBB! Mi csupán a lelki világát boncolgatjuk és mivel minden hozzászólás csak következtetés, lehet, hogy ökörségeket írogatunk.