Hozzáférés a Google Analytics látogatottsági statisztikákhoz

szeptember 20, 2012

Rövid összefoglaló leírás a Google Analytics látogatottsági statisztikai rendszerbe való belépésről, az Analytics főbb menüpontjairól és az ott található látogatottsági statisztikák fajtáiról.

Google Analytics bejelentkezőgombA szolgáltatás a www.google.com/analytics címen érhető el. Bejelentkezni az oldal jobb felső részén található, kék hátterű, „Jelentkezzen be” vagy, nyelvi beállítástól függően „Sign in” feliratú gombra kattintva lehet, ami a bejelentkező oldalra visz. Itt adjuk meg a felhasználói (Google-)fiókunkhoz tartozó email címet és jelszót, majd nyomjunk returnt vagy kattintsunk az egérrel a Bejelentkezés(angol változatban: Sign in) feliratú gombra.

Sikeres bejelentkezés után a fiókoldalon találjuk magunkat, ahol áttekinthetjük a korábban létrehozott Analitycs fiókjainkban lévő webhely profiljaink főbb adatainak állapotát, vagy új weboldalakat vehetünk fel.

Fiók kezdőlapja
 
A weboldal URL-jére kattintva rögtön a Látogatók áttekintése képernyőre jutunk (ez a jobboldali menüből a „Közönség” alatti „Áttekintés” menüpontból is elérhető). Itt szerepelnek bontásban a látogatottsági adatok (új, visszatérő, egyedi stb látogatók adatai), az oldal megtekintéséhez használt böngésző és operációs rendszerek, az oldalon eltöltött idő stb.
Látogatók áttekintése
 
 
Grafikonok kiválasztása

Itt egy oldalra gyűjtve lehet áttekinteni a legfontosabb forgalommérési eredményeket. 
Szemléletes grafikonokon láthatjuk a weboldalunk forgalmának adatait. Alapértelmezésben az első grafikonon a webhelyhasználatról egy értéket követhetünk nyomon (a többiről előnézeti képet láthatunk), de lehetőség van egyszerre több mutató megjelenítésére, amit a grafikon bal felső sarkában található legördülő menüből választhatunk ki. 
 
 
A Forgalmi források menüpont alatt megtekinthető: honnan érkeztek a látogatóink? Milyen oldalakról, keresőmotoroktól, milyen kulcsszóra keresve találták meg az oldalt.
 
Forgalmi források az Analytics fiókban
 
 
Ha az organikus keresési forgalmat szeretnénk megtekinteni, akkor hosszabb kattintgatásra van szükség. Szintén a Forgalmi források menüpont alatt kattintsunk a ‣Források menüpontra, a lenyíló almenüben pedig a ‣Keresésre, és az újonnan lenyíló al-almenüben találjuk az organikus forgalmat megjelenítő menüpontot, ahogy a képen is látható:
Analytics organikus keresési találatok
 
Ezen az oldalon egyszerűen tudunk kulcsszóra is szűrni. A grafikon alatti keresőmezőbe (a képen bekarikázva) írjuk be a kulcsszót, majd nyomjunk returnt vagy kattintsunk a nagyítóikonra.
 
A Tartalom áttekintése menü alatt ellenőrizhetjük a honlapunk különböző oldalaira érkező látogatottsági adatokat mint például mely aloldalakat tekintették meg a legtöbbször, mely oldalakra érkeztek leggyakrabban látogatók, vagy melyik oldalról hagyják el legtöbben a honlapot. Természetesen a fenti információkat itt is kiegészítik a látogatói adatok (új vagy visszatérő, honlapon eltöltött idő stb.) amik segítenek az elemzésben.
Tartalom áttekintése -  Google Analytics
 
Természetesen továbbra is elérhető az Analytics korábbi verziójában a bejelentkezés után rögtön megjelenített Irányítópult (Dashboard), ahol egy oldalon megtekinthetőek a legfontosabb adatok több hasábba rendezve. 
 
Google Analytics Dashboard
 
Az Irányítópultot a felső vízszintes (narancssárga hátterű) menüben a Főoldal gombra kattintva tölthetjük be.