Linkre rakott kulcsszavak

február 10, 2005

Anchor text (horgonyszöveg)

A linkre rakott szöveget angolul anchor text-nek hívják, és az anchor tag ( <A> ) kezdő és záró eleme között található. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy nem Elérési útvonalakra, Képekre kattintunk, hanem valamilyen szövegre. A hipertext egyik alapvető funkciója, hogy egy linknek két fő eleme van: az egyik az oldal webcíme maga, de ez akár rejtve is maradhat, mert magára a link elemre bármilyen szöveget rátehetünk, éljünk tehát vele!.

Az anchor text szerepe a keresők számára

A Google kereső egyik nagy újítása volt a PageRank mellett, hogy eltárolta az egyes oldalakra mutató Külső hivatkozásokon szereplő kulcsszavakat, és figyelembe vette az adott kulcsszavakra történő kereséskor. Ez a szöveg pedig a hivatkozott oldal rendkívül tömör leírásának, jellemzésének is felfogható, mely jelzi, hogy a hivatkozó hipertext írója milyen szempontból tartja relevánsnak, fontosnak a hivatkozott lapot. A Fontos keresők a [Relevancia-vizsgálat] során pedig felhasználják ezeket az információkat a Találati rangsor kialakításához.

A horgonyszöveg és a Weboldalak ergonómiája

A jól megírt hipertextben a kulcsszavakra helyezett linkek biztosítják, hogy ha a felhasználó szeretne többet megtudni a szövegben említett fogalomról, akkor megtehesse azt a linkre kattintva, de ha nem akar ilyeténképpen elmélyülni a témában, akkor értelmes szövegként is végigolvashassa az oldalt.

A fenti bekezdést így is megírhattam volna:
A Google (http://www.google.co.hu) egyik nagy újítása volt a Page Rank (https://www.oldalgazda.hu/?p=4631) mellett, hogy eltárolta az egyes oldalakra mutató külső hivatkozásokon (https://www.oldalgazda.hu/?p=ok) szereplő kulcsszavakat …

Linkre rakott kulcsszavak a keresőoptimalizálásban

Jól látszik, hogy milyen hasznos dolog a linkekre kulcsszavakat rakni egy folyamatos szövegben. Sokszor azonban felsorolásként szerepelnek különböző linkek, ahol maga a webcím van rárakva a linkre, mint az utóbbi példában. Ekkor azonban elherdálunk egy kiváló lehetőséget weblapunk Kulcsszavakra történő optimalizálására. Akár azt is el lehet érni ugyanis, hogy egy oldal úgy szerepeljen előkelő helyen a Találati rangsorban, hogy közben az oldalon magán egyszer sem fordul elő a keresett szó. (lásd: Google-bombázás)

Példák a helyes linkelésre

Gyakran előforduló hiba a folyamatos szövegben, hogy nem a megfelelő fogalomra kerül a hiperhivatkozás:

  • „Tiddlywiki-t innen töltheted le”: ez helytelen, mivel a link csak az „innen” kulcsszót adja át, ami az esetek többségében egy értéktelen kulcsszó. Ehelyett sokkal jobbb a következő:
  • „a Tiddlywiki-t innen töltheted le”: talán az olvasó először az innen szón keresné a linket, azonban az oldalt leíró egyedi kulcsszó szerepel a linken.

A felsorolások, listák, rövidebb egységek esetén sem mindegy, hogy miképpen hivatkozunk meg egy oldalt

http://innen.hu/ – Jároli József: tartalomkezelők, keresőoptimalizálás, kreatív tervezés
Ez az abszolút rossz példa. Bár a Google képes arra, hogy a szövegkörnyezet elemzésével figyelembe vegye a Külső hivatkozások közvetlen környezetében található szavakat (Mindez jól megfigyelhető a Google Képkereső esetében), azért még mindig sokkal többet ér a linkekre rakott kulcsszó.

Jároli József: tartalomkezelők, keresőoptimalizálás, kreatív tervezés
Ez már egy fokkal jobb, azonban túl sok a kulcsszó, és szerepel a linkre rakott kulcsszavak között kettő értéktelen is (a személynév, hiszen arra úgyis rátalálnak).

Jároli József: tartalomkezelők, keresőoptimalizálás, kreatív tervezés
A Jól megírt weboldal esetén tehát a linkre rakott kulcsszavaknál nemcsak a mennyiség, hanem a minőség is számít.

Az a legnehezebb, hogy sokszor másokat kellene rávennünk, hogy a fentieket betartva linkeljenek meg minket, és ez bizony nem könnyű. Ha azonban a webcímben magában (Domainnév, Elérési útvonal) már szerepelnek kívánatos kulcsszavak, akkor bárhogy is linkeljenek meg, azt hasznosan teszik.

A fenti praktikákat érdemes az egyazon webhelyen belül történő linkeléskor is szem előtt tartani, ugyanis számíthatnak a belső linkekre rakott kulcsszavak is.

A „Linkre rakott kulcsszavak” című bejegyzést 2005. 02. 10. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2008. 12. 03., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Kulcsszavak

2007. 02. 13. 07:26 · Névtelen hozzászóló →

Nekem egy elég összetett kérdésem/észrevételem lenne. Az alapfelállás egy ingyenes tárhelyszolgáltatóval kezdődik, egy magyar nyelvű, css-en alapulő oldallal folytatódik, amin viszonylag kevés a szöveg, de sok a kép. http://kmbk.extra.huA cél adva van, keresőben jól szerepelni, nagyobb látogaottságot elérni a napi 20-30-nál. Próbálok linktárakba bekerülni, egyéb oldalakon „célzott” kulcsszavas linkként szerepelni (ezt tudom ellenőrizni vhol globálisan hogy kik mutatnak rám), próbálok mindenféle Google sitemap és egyéb varázslatokat használni, de a PageRank-om csak nem változik. Az egész oldal dinamikus, és minden link úgy kezdődik hogy …/index.php?operation=….Ez is lehet baj? Ezen segítene ha nem így lenne hanem a fontosabb oldalalak külön linket kapnának (azaz másik állományban lennének) és az állományok elején lenne lerendezve a keretrendszer(felső oldalsó menük stb)?

Nem élet halál harc nekem a látogatottság hanem csak hobby. Ha van 5letetek írjatoküdvplazyplazy@freemail.hu

Kulcsszavak

2007. 02. 14. 05:13 · Névtelen hozzászóló →

Azok a kérdések, amiket felvetettél, szerintem nem annyira fontosak. Inkább azon kellene elgondolkozni, hogy milyen embereket szeretnél megcélozni: kik lennének az oldalad reménybeli látogatói, ők milyen tartalmakra keresnének rá, milyen információkra lennének igényeik, és ennek megfelelően át kellene alakítani az oldalt, hogy őket szolgáld ki jobban. (lásd: Jól megírt weboldal című bejegyzés) Mert való igaz, hogy amennyiben van szöveg az oldaladon, meg mutat rád pár link, akkor minden hülyeségre be tudnak esni látogatók, csak kérdés, hogy ez cél-e, illetve kihozható-e így a maximum az oldalból. Ja, ha lehet, akkor én próbálnék egyedi ALT tagokat csinálni a képeknek: semmi mást, csak röviden leírni, hogy mi látható a képen: ez sokat tudna segíteni.

Kulcsszavak

2007. 02. 14. 15:08 · Névtelen hozzászóló →

Köszi a választ. Az a baj a célcsoportal, hogy épp most változik meg. Eddig az oldal egy csak „belsősöknek” azaz modellezőknek szólt az oldal egy amolyan képesblog-féle volt saját magunk számára. Most azt szeretném/szeretnénk ha sokan ide tévednének, megnéznék az oldalt (akár külföldiek is), elolvasnák a történeteket (amik elenyésző számban lesznek)stb. és ezt követően felvennék a kapcsolatot velünk, újabb emberek lennének ennek a „társaságnak” a tagjai. Ez a változás sajnos sok galibát okoz pl a képek alt-jainál is (mert azokat csak szimplán beolvasom a könyvtárakból tehát nincs adatbázisban így nehéz infót fűzni hozzá), amikor elkezdtem az oldalt akkor még nem volt cél ez sem.Eleinte koncentráltam mindenre, css, div legyen table helyet,szöveges linkel elérhető minden, no-frame vagy flash, meg minden hasznos dolog amit többyire itt olvastam.Ha a képekhet lennefőzve egy rövid ismertető és persze az alt-title is rendben lenne akkor már több véletlen látogatóm lenne? Mert ugye szöveges tartalom nélkül nem nagyon lehet szerepelni a szabadszavas keresőkben?Köszi ismét plazy(el lehet olvasni valahol az összes hozzászólást és választ?)

re: Kulcsszavak

2007. 02. 15. 04:54 · OldalGazda →

Nehéz ez, amikor az ember menetközben jön rá, hogy más lenne a weboldalának a célja, mint amit eredetileg kitalált, és nehéz átállítani az oldat egy másik vágányra.Igen, mind a képkeresőkből, mind a szabadszavas keresőkből több látogató eshet be az oldalra, ha feltöltöd az ALT tagokat, és hozzádsz még némi szöveget a képgalériákhoz. Lehet szöveges tartalom nélkül is szerepelni a keresőkben, csak ahhoz meglehetősen sok Külső hivatkozás kell.

Linkre rakott kulcsavak változtatása

2008. 01. 05. 14:53 · Névtelen hozzászóló →

Egy olyan problémám van, hogy honlapomat az itt tanultak szerint sok – egy bizonyos kulcsszóra rakott linkkel népszerűsítettem a weben. Meg is érett a gyümölcse, 1 hónapon belül 3-as PR és előkelő (2. 3. helyezés) a találati rangsorban erre a kulcsszóra. Kicsit csalódott voltam a honlapomra csalogatott látogatók számával ezért az adwords-os hirdetést is bedobtam, de itt egy pár szinoním keresőszótszót is megadtam. És sajnos azt kellett hogy lássam, hogy a szinoním keresőszóra sokkal többen keresnek rá, mint az általam választott és keserves munkával belinkelgetett szóra.

Ha arra adom a fejem, hogy egyenként megváltoztatgassam a keresőszavakat a szinoním szóra (egyenként megkérni a linkgyüjtemény tulajdonosokat eme szivességre), vajon a google mit szól a változásokhoz??

Re: Linkre rakott kulcsavak változtatása

2008. 01. 05. 15:26 · Névtelen hozzászóló →

A dolog nehézségét nem is a Google esetleges reakcióinak elkerülésében látom, hanem inkább abban, hogy hogyan tudod rávenni a sok hivatkozó webmestert, hogy egy számukra meglehetősen érdektelen, ha nem értelmetlen ok miatt megváltoztassák a link szövegét. Valószínűleg nem fog ez a változtazás olyan egyszerűen és gyorsan menni, hogy ez bármilyen gondot okozhatna a google-nek. Én inkább elsősorban arra törekednék, hogy megpróbálnék még oldalakat találni, akik hivatkozhatnának rám, és náluk már a másik szuper kulcsszót eröltetném. Egyébként nem feltétlenül van összefüggésben az AdWords eredménye a valós keresési gyakoriságokkal, hiszen a hirdetéseid megjelenési gyakoriságát egy csomó más tényező is befolyásolhatja azon túl, hogy konkrétan hányan keresnek rá egy kulcsszóra. Ráadásul lehet, hogy az a „másik” kulcsszó esetén sokkal nagyobb a konkurencia, és ugyanannyi linkelő oldallal rosszabb helyezéseket érnél el, ezzel pedig végső soron kevesebb látogatót szereznél, mint az „egyik” kulcsszóval.

Re: Linkre rakott kulcsavak változtatása

2008. 01. 06. 14:27 · Névtelen hozzászóló →

Hát igen, biztosan nem lesz könnyű küzdelem rávenni a webmestereket a változtatásra, de ez a része szerintem többé kevésbé menni fog. De azt nem értem pontosan, hogy szerinted az adwords által adott keresési számok, miért nem reprezentatívak. Saját próbák alkalmával mindig megjelent mindkét keresőszóra a hírdetés, azt gondoltam, hogy ha a cpc elég magas, elvileg mindig megjelenik. Vagy ezt rosszul tudom?Azért lepődtem meg egyébként az adwords-ös eredményeken, mert ha a google kulcsszó választó eszközével megnézem, a két kulcsszóra kb ugyanazt a sematikus diagrammot adja. Ez alapján döntöttem az egyik kulcsszóra történő optimalizálásra. Azt, hogy hogyan lehet egzakt módon, vagy akár relatíve meghatározni kulcsszavak keresési gyakoriságát, tudsz nekem valami biztosat mondani?

Re: Linkre rakott kulcsavak változtatása

2008. 01. 08. 05:31 · OldalGazda →

Biztosat nem tudok mondani, csak annyi a biztos, hogy ne végy mindent teljesen készpénznek, amit az AdWords-nél látsz. Még az is lehet, hogy a Te esetedben, a te céloldalaid, reklámszövegeid, kampánybeállításaid, adott konkurencia mellett relevánsak lehetnek az arányok, amit az AdWords megjelenések tükröznek, de ez nem feltélenül így van, hiszen a reklámok megjelenését vagy meg nem jelenését azért pár egyéb faktor is befolyásolja: Quality Score, meg még amit sosem fognak neked elmondani… Másik módszer az lehet, ha teszem azt mindkét kulcsszóra ugyanolyan helyezést foglalsz el a találati rangsorokban, és megnézed, hogy melyik keresésre hányadik vagy (ez sem feltétlenül egyezik a rákeresések gyakoriságával, hiszen az sem mindegy, hogy hogyan jelenik meg a találati rangsorban az oldalad kivonata, mert ez befolyásolja a CTR-t) Az AOL keresések statisztikái alapján utána tudsz számolni, ha pl. az egyik találatra 5. vagy, akkor kb a másik találatra mennyit kaphatnál, ha ötödik lennél, ha mondjuk tudod, hogy a másik 8.-ként mennyi találatot eredményez. (azt nagyjából saccolni lehet, hogy átlag egy bizonyos találati pozícióra hány százalék az átkattintás: az arányokat lásd: Top 10 pozíció.)

Link kulcsszava a honlap tulajdonosa szempontjából

2008. 12. 03. 06:10 · Névtelen hozzászóló →

Nagyon hasznosnak tartottam az írást, csak egy dolgot szerettem volna még tisztázni. Ha az én oldalamon linket helyezek el, a linkre pedig kulcsszót teszek, az az én weboldalamnak jót tesz, vagy nincs hatással a google-találatokra? Nagyon köszönöm előre is a választ.

Re: Link kulcsszava a honlap tulajdonosa szempontjából

2008. 12. 03. 07:14 · OldalGazda →

Ha a te oldaladon megjelenik egy releváns, jó kulcsszó, akkor a Te tartalmad is gazdagodik, függetlenül attól, hogy van-e az adott szövegen link, avagy sem.

re: Link kulcsszava a honlap tulajdonosa szempontjából

2008. 12. 03. 07:16 · Névtelen hozzászóló →

Linkre mindig rakj kulcsszót. Miét ne raknál? Az oldal tartalma érdekli az embert, nem a címe.Ha nem emlékszik a címre, lehet, hogy arra igen, honnan jutott oda.Ha linkre kulcsszót helyezel a saját oldaladon a saját oldaladra, az is javít, de sokak szerint (köztük én is) az is, ha más oldalra mutató linkre is azt raksz, ártani biztos nem árt, de ha az oldaladdal erősen megegyező témájú linket raksz oda a kulcsszóval, akkor a kifelémenő linkek alapján is jobban célozható az oldal, a szó pedig javítja a kulcsszósűrűséget.Tehát kulcsszó a linkre minden esetben!