Kulcsszavak

október 30, 2004

A szöveg minden szava kulcsszó lehet

Az internet még mindig leginkább szöveges műfaj, a keresőoldalak és a keresőoptimalizálás szempontjából legalábbis feltétlenül. Hiába van már minden nagy keresőnek képkeresője, próbálkoznak audió- és videókeresővel, a keresések túlnyomó többsége a hagyományos szabadszavas kereső szolgáltatásokkal történik. Ezeket a szolgáltatásokat a kulcsszavak – pontosabban Kereső-kifejezések – beírásával lehet igénybe venni, ezért a kereső-optimalizálás sarokköve a kulcsszavak kérdése. A szöveg bármely szavára rákereshetnek, ami ezáltal kulcsszóvá válik, de minden szóra más és más gyakorisággal és más célból keresnek rá.

A kulcsszavak az elérési útvonalban is számítanak

Az Elérési útvonalban elõforduló kulcsszavakat figyelembe veszi a Google: a megtalált kulcsszó kövér betûvel jelenik meg, de a találatok rangsorolásakor is számít. Legnagyobb jelentõsége a Domainnévben elõforduló kulcsszavaknak lehet, mivel ezt a legnehezebb változtatgatni, tehát visszeélni vele.

Fontos, hogy olyan Tartalomkezelő rendszert válasszunk, ami ismeri a keresõbarát link fogalmát, mert például az

  • innen.hu/valami.php?sgfgfsd675892748394732894243 cím helyett sokkal jobb a
  • innen.hu/ittvan/ezazoldal/elhelyezve.html

A Google akkor is megtalálja a kulcsszavakat, ha csak egy részét jelentik az elérési útvonalnak, persze bizonyos szabályok betartásával: például a magyar orszag kifejezésre rákeresve az elsõ találat a magyarorszag.hu lett mindkét kulcsszót megtalálva domainnévben, míg például az agyar orszag kifejezést nem találja az oldalon, de a magy és a szag szót igen, sõt az ag töredéket kétszer is megtalálja a domainnévben.

Az ékezetes betûk számítanak: ha a magyarország szóra keresünk rá az inurl: kifejezéssel, akkor az ékezeteket tartalmazó könyvtár és fájlneveket találja meg, felismeri továbbá a URL encode kódolt ékezeteket is, tehát a Magyarorsz%C3%A1g nevû mappát is találatként jelzi.

A kis- és nagybetû kérdése elméletben nem számít, a gyakorlatban a csak az e tekintetben eltérô találatokat is kijelezte, viszont az Url-ben megtalált hasonló kereszó nem lett kiemelve kövérrel. (tehát a magyarország -ra rákeresve a Magyarország nem lett kiemelve.)

Google: Állítólag akkor hasznosak igazán a fájlnévben szereplő szavak, ha az oldalon egyébként nem fordulnak elő, egyébként a sokat keresett kulcsszavak esetén hátrányos. Kipróbálandó. Egy biztos, itt elhelyezhetjük a rossz helyesírású kulcsszavakat és a fordított sorrendű kulcsszó-kombinációkat.

AdSense és az URL-ben szereplő kulcsszó

Ha az elérési útvonalban szerepel kulcsszó, akkor az megfelelő támpontot nyújt az Google AdSense rendszerének ahhoz, hogy a kulcsszónak megfelelő reklámokat helyezzen el az oldalon akkor is, amikor a Google Inc. keresőrobotjai még nem göngyölítették fel az oldalt, tehát pl. az oldal létrehozásának pillanatában.

Nem minden szó ugyanolyan értékű

Az internetre (jól) feltett szöveg látogatókat hoz a Szabadszavas keresők felől. Ha megfelelő Látogatottsági statisztika áll rendelkezésünkre, akkor megfigyelhetjük, hogy milyen kulcsszavakra, illetve milyen kulcsszó-kombinációkra keresve jutottak oldalunkra látogatóink. Sajnos azt sohasem fogjuk látni, hogy milyen témánkba illő kulcsszavakra kerestek még rá, ezért szükséges végiggondolni, hogy vajon milyen keresőszót, Kereső-kifejezést használnának reménybeli látogatóink.

Megfelelő kiválasztás és elhelyezés

Mivel a Fontos keresők a kulcsszó előfordulása alapján végzik el a Kulcsszavak súlyozását, a Kulcsszavak kiválasztása még csak az első lépés. Az egyes kulcsszavakat megfelelően el is kell helyezni: a szavakat a Konkurencia , a konkurens oldalak figyelembe vételével úgy kell megválogatni, hogy az Oldal kulcsfontosságú részein csak a legfontosabb szavakat, kifejezéseket használjuk.

Aszerint ugyanis, hogy hol, milyen HTML elemben, milyen formázással jelenik meg egy adott kulcsszó, különbözőképpen kerül súlyozásra a találati rangsorok összeállítása során. Nem csak az tárolhatják el a keresők, hogy milyen kulcsszavak vannak az adott lapon, hanem egy súlyozott értéket is rendelhetnek az egyes szavakhoz. Már a Google-ről szóló első Tudományos publikációkban leírták, hogy a Google a szavak mellett eltárol néhány, az oldal formázásával kapcsolatos információt, mit például a fontméret. Így például a nyagyobb szövegmérettel illetve kövér betűvel „szedett” Kulcsszavak nagyobb súllyal esnek latba. Mindemellett különös fontossága volt már akkor is a Linkre rakott kulcsszavaknak, melynek megkülönböztetett jelenséget tulajdonítottak már a kezdetek kezdetén is.

Az eltelt évek alatt minden bizonnyal igen kifinomult súlyozási rendszert alakítottak ki, amiről igazából vajmi keveset lehet tudni, márcsak a kereső-algoritmusok folyamatos változása miatt is. Valószínű, hogy a betűméret, betűtípus (kövér, dőlt betű) továbbra is számít valamilyen szinten, bár eltörpül az Oldal kulcsfontosságú részeiben megjelenő kulcsszavak súlyozásához képest. Ezen felül számíthat például, hogy a fontos tartalom, a fontos Kulcsszavak a HTML forráskódjában milyen messze van a forráskód elejétől, illetve az adott Kereső-kifejezés hol helyezkedik el a bekezdés elejéhez képest. Az Open Directory Project katalógusában található bejegyzéshez kapcsolódó kulcsszavak pedig olyan súllyal esnek latba, hogy szinte mindent ütnek.

Kulcsszavak nyomonkövetése

Fontos szemmel tartani, hogy a kiválasztott kulcsszavakra rákeresve hol helyezkedik el az arra a kulcsszóra kihelyezett weboldal, vagy a webhely Nyitólapja. Ha egy kulcsszóval kapcsolatban rosszul szerepel a webhely, akkor ennek megfelelően meg kell változtatni az Oldal kulcsfontosságú részeiben szereplő Linkre rakott kulcsszavakat. Az effajta nyomonkövetésre számos eszköz áll rendelkezésre.

Digital Point kulcsszókövető

http://www.digitalpoint.com/tools/keywords/

Google kereső, Yahoo! kereső, Live kereső találati rangsorainak nyomonkövetése egyes kulcsszavakra, emellett alkalmas eszköz a bejövő Külső hivatkozások vizsgálatára is. A Google rangsorainak nyomon követésére Google Web API kulcsot kell megadni, míg a Yahoo! kereső! és a Live Search listáinak nyomonkövetésére egy PHP kódot kell felmásolni a saját (PHP-t támogató ) webszerverre. Szintén ezzel a kóddal lehet lekérdezni speciálisan a különböző országokban bejegyzett Google oldalakat. Az áttekintő táblázatok a helyezés napi, heti, havi változását mutatják, de akár testre szabott grafikonokat is generálhatunk a szolgáltatás segítségével. Jó, hogy le lehet szűkíteni a vizsgálatot egy adott nyelvre, és nincs limitálva a kulcsszavak száma (melynek egyszerű, tömeges bevitele is megoldott). Rossz, hogy rendszeresen látogatni kell az oldalt (és kézzel frissíteni a helyezéseket) ha szeretnénk adatokat kapni, a szolgáltatás nem generálja le automatikusan pl. naponta az adatokat.

Yahoo! kereső Tracker

http://www.webmaster-gadgets.com/ytracker

Yahoo! kereső találati rangsorainak nyomonkövetése a választott kulcsszavakra. A Digital Point eszközénél kisebb mértékben lehet testre szabni, ennek ellenére az összes fontos információ elérhető. A vizsgálatot le lehet szűkíteni egy adott nyelvre. Áttekintő táblázatában kijelzi az aktuális helyezést, a napi és heti változásokat, de a grafikonok segítségével nagyobb időintervallumban is áttekinthejtük a helyezések változását. Jó, hogy automatikusan naponta generálódnak az adatok, tehát a Digital Point-tal ellentétben nem kell naponta látogatnunk az oldalt, ha rendszeres adatokat szeretnénk. Rossz, hogy csak 25 kulcsszót lehet megadni (Minden bizonnyal a Yahoo! kereső! Web API limitációi miatt).

A „Kulcsszavak” című bejegyzést 2004. 10. 30. napján publikáltam, az azóta már bezárt webni.innen.hu oldalon. Ezt az írást és az innen hivatkozott régi tartalmakat a Webni! Archívum oldalán gyűjtöttem össze. Mivel az utolsó módosítás dátuma: 2009. 06. 03., ezért az itt olvasható információk már részben vagy teljes egészében elavultak lehetnek.

Archivált hozzászólások

Miért tűnt el…

2006. 03. 26. 18:28 · Névtelen hozzászóló →

T LapSzerkesztő!Arra kérnék választ, hogy miért tűnhetett el a Google keresőből valamennyi bigfoot.hu oldal? kb 6 napja egyik pillanatról a másikba valamennyi oldalamat „elfelejtette” a Google keresője (a többi pl. a yahoo ugyan úgy hozza, minteddig). Csak egy példa: ha a laminált parketta címszóra keresek rá, akkor a yahoo és az altavista előkelő helyen hoz, a google és az altavizsla pedig sehol (egy hete ez még nem így volt.) Vajon mit ronthattam el? Keresem a választ az oldalaidon, de nem tudok előbbre jutni. Válaszodat köszönöm és várom. Üdvözlettel:Sulyok Tiborstibi@bigfoot.hu

Miért tűnt el…

2006. 03. 26. 23:42 · Névtelen hozzászóló →

igazabol nem tudom mi lehet a gond, de lehethogy nincs kulonosebb okod az aggodalomra, kb marcius tizedike kornyeken ugyanez fordult elo az en egyik weboldalamnal is, a google „elfelejtette” az osszes al-oldalt, csak a fo oldalt lehetett megtalalni, egyik naprol a masikra nullara csokkent a google felol erkezo emberek szama, csak a napokban kezdtek visszajonni a latogatok, ma reggel rakerestem bizonyos kifejezesekre, es mar beindexelte a melyebben fekvo oldalakat is…szoval lehetseges, hogy valami muszaki meghibasodas, vagy valami atszervezes volt a googlenal, es ezert ez a kieses…klatuu

Re: Miért tűnt el…

2006. 03. 27. 03:36 · kaixo →

Nem feltétlenül értek egyet. Szerintem azért tűnhetett el oldalad a Google-ből, mert büntibe került a webhely, ugyanis a háttér színével azonos színű betűk használata (Keyword stuffing) az Ellenjavallt technikák közé tartozik.Azért gyanítom ezt, mert még webhelyed nyitóoldalát sem lehet megtalálni a google indexében, ráadásul nem új a weboldal, és mutat is rá jópár link kívülről, ezért gyanús, hogy büntetésbe kerültél, nem pedig a Google Tánc velejárója ez az ingadozás. Távolítsd el a problémás dolgokat, és kérd újrafelvételed a Google-nél.

Sok sikert hozzá, és meséld majd el itt az oldalon, hogy mi lett a történet folytatása! Köszi: JJózsef

Miért tűnt el…

2006. 03. 28. 01:44 · Névtelen hozzászóló →

Köszönöm a bíztatást (klatuu) és a tanácsot (JJózsef)is. Változtattam (a nem tudás ugye nem mentesít)várom az eredményt. Véleményetek szerint ez mikorra várható? (Amennyiben még „hibát” véltek felfedezni és ezt jelzitek is a műkedvelő honlapépítőnek, akkor nagyon köszönöm). Üdv: Stibi

RE: Miért tűnt el…

2006. 03. 28. 02:05 · kaixo →

Jeleznék még _hibát_: ahogy láttam, nemcsak hogy rejtett szövegek voltak az oldalon (a body elemnek és a kérdéses font elemnek ugyanaz volt a color attribútuma), hanem rejtett linkek is mutattak például ide: http://bigfoot.hu/honlap.htm

Én a helyedben erre azt mondanám, hogy Oldaltérkép, és látható linket raknék a nyitóoldalra, plusz elolvasnám a Kereső programok ajánlásait, betartanám azt nagyon, az Ellenjavallt technikákról írtakat szintén; majd kérném az oldalam újrafelvételét az itt leírtak alapján: http://www.mattcutts.com/blog/reinclusion-request-howto/

Ha valóban büntetésben van az oldalad, eltelhet egy-két hónap, míg újból feltűnsz a Google kereső adatbázisában, plusz még kell némi idő, amíg konszolidálódnak a helyezéseid, a vélelmezett büntetésed mértékétől függően.

Sok sikert! JJózsef

Van ötleted?

2006. 04. 23. 11:43 · Névtelen hozzászóló →

Üdv József!Ha tudsz válaszolj rá, hogy miért nem reagál semmit a google a megkeresésre és bár szívesen bezsebeli az aprópénzt a fizetett hirdetésekért, de sem a magyar karbantartók, sem a központnak elküldött levélre nem válaszol senki. köszönettel STibi

Van ötleted?

2006. 04. 23. 11:58 · OldalGazda →

Tibi!

Milyen ügyben kerested meg a Google-t, és milyen e-mailcímre írtál és milyen nyelven? Ami azt illeti, én sem vagyok mindig megelégedve pl. az AdSense ügyfélszolgálat válaszadási sebességével: több hónap elteltével is van még megválaszolatlan kérdésem, meg bejelentett hiba, amit azóta sem javítottak ki…

Üdv: JJózsef

Van ötleted?

2006. 04. 23. 14:38 · Névtelen hozzászóló →

Természetesen biztosat akartam tudni arról, miért zártak ki a gugloiból és ha az általad megjelölt hibáim miatt, akkor mikor szándékozik feloldani a büntit? (Mindent, amit tanácsoltál, kijavítottam.) A magyaroknak magyarul, egyébként meg angolul. De a 8-10 napja elküldött kérdés nem nagyon izgatja őket. (a nagyság átka!!! egye meg a fene a kiváltságos helyzetben levők)üdvStibi

Re:Van ötleted?

2006. 04. 24. 02:39 · OldalGazda →

Ha úgy jártál el, mint ahogy azt az általam megadott linken leírták, akkor nincs más teendőd, mint türelemmel várni. És várni. És várni. Tegyük fel, hogy kikerülsz a büntiből egy hét múlva, még akkor is eltelhet egy-két hónap, amíg konszolidálódnak a helyezéseid. Ha nem érsz erre rá, akkor kezdj új lapot új domainen, némileg módosított tartalommal. Bár egy új oldal megjelenése a találati listákban is eltarthat egy darabig.

Üdv: JJózsef

türelemből sincs elég

2006. 04. 24. 03:07 · Névtelen hozzászóló →

Köszönöm és az utóbbi tanácsod is magamévá teszemüdözlettel. Már regisztráltatom a bigfoot.eu nevetStibi

na végre

2006. 04. 27. 16:50 · Névtelen hozzászóló →

Szia József!Ha már tartottad bennem a lelket, beszámolok róla, hogy bár még nem látok beindexelt oldalakat (kivétel talán a nyitó bigfoot oldal)a google-n de már a page rank „helyezésem” helyreállt. Lassan talán normalizálódik a dolog. Üdv: Stibi

re: na végre

2006. 04. 29. 05:10 · Névtelen hozzászóló →

Szia Tibi! Én már látom az oldal lapjait az Google adatbázisában: elég gyorsan visszakerültél.

http://www.mattcutts.com/blog/notifying-webmasters-of-penalties/

Itt olvastam egy érdekes cikket, ahol két kategóriába osztották a nem szívesen látott technikákat használó oldalakat, és a Te oldalad egyértelműen az enyhébb megítélésű kategóriába tartozott…

Üdv: JJózsef

Szia

2006. 05. 12. 01:58 · Névtelen hozzászóló →

Szia József!Bár időközben „magához tért” a bigfoot.hu oldal, de az általad javasoltnak megfelelően még a bünti idejében megrendeltem a bigfoot.eu domain név mellett a parkettapadlo.hu nevet is. Az utóbbit már fel is töltöttem (egy lapot az általunk forgalmazott parketták nevével, az összes további adat a bigfoot.hu oldalra tutatva érhető el). Kérlek nézz rá – nagyon bízom a tudásodban – hogy az így létrehozott oldal nem okoz-e gondot nekem, most már tudva, hogy a gugli milyen kényes.köszönettelStibi

Re: Szia

2006. 05. 12. 02:11 · OldalGazda →

Szerintem rendben van. Mondjuk én egy kicsit több szöveget tennék rá, hamár. Az ideális mondjuk az lenne, ha az új domainokon is meg tudnál jeleníteni valami egyedi tartalmat, mert akkor lenne esély rá, hogy Külső hivatkozások is mutassanak majd ezekre az új oldalakra, és nem csak a te egyéb webhelyeidről. (Tematikus katalógusokba lehetne regisztrálni, miegymás.)

Üdvözlettel: JJózsef

Robi

2006. 11. 21. 14:03 · Névtelen hozzászóló →

Az a kérdésem, hogy ezt az oldalt a google szereti vagy nem:w ww.nikobus.huElôre is köszi!

Re: Robi

2006. 11. 21. 14:50 · Névtelen hozzászóló →

A statisztika szerint (http://extremetracking.com/open;ref1?login=nikobus) ma már 20 látogatót küldött a weboldalra, utálni tehát legalábbis nem utálja.

Robi

2006. 11. 21. 15:19 · Névtelen hozzászóló →

Jogos! Hülye kérdésre, milyen választ várok! :)Tehát a kérdésem: Légyszi nézd meg a kódját. Ezt miért nem tiltja le a google? 4 éve mûködik..

Helyesírási hibák

2006. 11. 22. 11:26 · Névtelen hozzászóló →

Hihetetlen, hogy mit tud a Google. Ma kaptam egy találatot „Bisztonsági üvegek” (!) szóra. Beírtam a Google keresőmezőbe, csupa olyan találatot ad, ahol a biztonsági üveg szerepel, ahogy nálam is. Erre már nem lehet azt mondani, hogy szótő egyezés.

Re: Helyesírási hibák

2006. 11. 22. 11:45 · OldalGazda →

Néha azért már tulságosan is túlbuzgó a Google, mint amikor pl. a „gprs mac os x” kifejezésre, GPS-es oldalt dob ki elsőnek…

kérdés

2007. 07. 12. 08:29 · Névtelen hozzászóló →

ez igy tulzásnak számít? a descripton részben elég sokszor fordul elő kulcsszó

„< TITLE > Alekszi Lovasközpont, lovaglás < /TITLE >”

„< META NAME=”keywords” CONTENT=”lovasközpont, lovaglás, lovaspálya, lovarda, lovas klub, lótenyészet” >””< META NAME=”Description” CONTENT=”A lovasközpont az Alcsútdobozi Arborétum szomszédságában biztosít lehetõséget a lovaglás szerelmeseinek a kikapcsolódásra. A lovas klub területén homokos és fedett lovaspálya is található.” >”

kérdés

2007. 07. 12. 14:20 · OldalGazda →

Teljesen rendben van, talán a Titlebe még raknék egy-két kulcsszót, (a Google 69 karaktert jelenít meg belőle max.) A description miatt pedig ne aggódj, hiszen a lovaspálya, lovas klub lovasközpont más és más kulcsszónak számít. Talán még játszatnál az egybeírás, különírás jelenségeggel, pl. egy olyan Title-t írva, hogy::

Alekszi Lovasközpont – lovas pálya, lovaglás

Még két keresztkérdés:

  • ugye minden weblapon más lesz a title, és a keywords, description Meta tagok tartalma?
  • ugye nézed majd, hogy milyen kulcsszavakra jönnek az emberek az adott lapokra, és ha úgy látod, hogy olyan kulsszóra jönnek sokan, amire nem te vagy az első és nem szerepelnek ezek a kulcsszavak a Title-ben, akkor majd megváltoztatod ennek megfelelően?

Re: kérdés

2007. 07. 12. 14:21 · OldalGazda →

ja, és a HTML-t értelmezi a rendszer a hozzászólásokban, de ne aggódjatok, jövök, és kijavítom. Egyébként meg ha a kacsacsőrök elé-mögé egy szóközt tesztek, akkor már nem értelmezi 🙂

köszönöm

2007. 07. 12. 14:32 · Névtelen hozzászóló →

igen, szeretnék más tartalmat adni a metáknak a különböző oldalakon, de azt pl. mivel ellenörzöm hogy melyik kulcsszóra jönnek az emberek az oldalra? google webmaster toolsban van ilyen?

köszönöm

2007. 07. 12. 14:35 · OldalGazda →

Látogatottsági statisztika kell neked ehhez, praktikusan Google Analytics

Egyes vagy többes szám?

2007. 09. 30. 07:08 · Névtelen hozzászóló →

Nekem a következő lenne a kérdésem. Legyen a példa kedvéért a kulcsszó a játék. Figyelembe veszi e a google a „játékok” szóra való keresésnél, ha az oldal a „játék” szóra egész jó(a feltételezésem abból adódik, hogy a „játékok” szó teljes egészében tartalmazza a „játék szót”), vagy két teljesen különböző kulcsszóként kezeli őket? Illetve a másik jelenség, ami érdekes, hogy a „játék” szóra fékövérrel jelzi a „játékok” szót, amire nem igazán tudok magyarázatot, hiszen még csak nem is tartalmazza teljes egészében. Hasonló a kérdésem az ékezetes és ékezet nélküli változatok közötti kapcsolatról(„játék”, „jatek”).

ismét jelentkezem

2007. 10. 02. 12:49 · Névtelen hozzászóló →

Szia Józsi!Már egy ideje nem jelentkeztem (talán meg is feledkeztem a dologról) de a minap érkezett egy hozzászólás illetve kérdés és erről azután eszembe jutott, hátha Te tudsz segíteni. Nem nagyon megy előbre a honlapunk a Gooogle keresőjében, pedig tényleg iparkodom. A „parketta” kulcsszóra az istennek sem jutok előbbre (www.bigfoot.hu). Mi lenne a feladat, mert valahol olvastam, hogy ha fizetős oldalakkal próbálkozom, nem biztos hogy akceptálja a gugli.Köszönöm előre is válaszod. Üdv: Sulyok Tibor

ismét jelentkezem

2007. 10. 02. 13:50 · Sajt →

Tibor!

Bocs előre is, hogy Józsi helyett reagálok, de lenne észrevételem az oldallal kapcsolatban:

A H tageket miért nem használod? Legalább a menüben a H1-et, elég jó hatással szokott lenni. Ha megnézed a konkurenciáid (a parketta szóra keresve téged megelőzőket) mindenhol előfordulnak ezek a tagek.

Különben mi a bajod a 4. helyezéssel? Az összes első 10 helyezett domain tartalmazza a parketta szót, kivéve a tied, szerintem ilyen induló hátránnyal ez nagyon szép eredmény.

ismét jelentkezem

2007. 10. 02. 19:39 · Névtelen hozzászóló →

Minden (jó)tanácsot köszönök, a tiédet is „Sajt” Üdv: ST

2007. 10. 02. 23:16 · Névtelen hozzászóló →

Sziasztok !Hogyan tudnám még növelni látogatottságomat, jelenleg kb. napi 220 köröl van, ezer unique-kal nő havonta, de nekem ez nagyon kevés… Hasonló oldalaknak napi 6-15 ezer. www.agrarapro.huElőre is köszi.

Re:

2007. 10. 03. 10:57 · OldalGazda →

Legegyszerűbben úgy tudod növelni az oldalad látogatottságát, hogy figyelmesen ellvasod el ezt az oldalt meg ízlés szerint még egy pár egyéb További olvasnivalót, és implementálod a saját oldaladon az ott leírtakat. Ha konkrét problémád van, pedig felteszed itt, vagy más keresőoptimalizálással foglalkozó oldalakon/fórumokban. Mellesleg szerintem nekem nem tűnik valós lehetőségnek egy ilyen témájú oldallal többezres napi látogatottságot elérni illetve nem tudom, hogy milyen hasonló oldalakra gondoltál, de azt gyanítom, hogy általánosabb témájú apróhirdetési oldalak lehettek azok. Azért sok sikert, nem akarnálak lelombozni :)!

Re: ismét jelentkezem

2007. 10. 03. 11:05 · OldalGazda →

Pl. se a TITLE-be, se a Meta tagokba nem kell kisregényt írni, mint azt a nyitólapon tetted. Egyébként pedig úgy kerülhetsz jól előre pl. a parketta kulcsszóra, hogy erős, lehetőleg a parkettához kapcsolódó témájú oldalakról mutasson mondjuk ilyen link: parketta. Tehát a Linkre rakott kulcsszavak is nagyon fontosak, nemcsak a linkek száma. Most kaptál két ilyen linket, egyébként amíg ennyire általános a kérdés, nem nagyon tudok többbet segíteni. Ja, és a Fizetett linkektől azért nem kell annyira félni! Ha nem viszed túlzásba, szerintem nyugodtan élhetsz a lehetőséggel, bár nem biztos, hogy kell, hiszen némi ötleteléssel és a Konkurens webhelyekre mutató linkek elemzésével csomó helyre feljuttathatod a linked ingyenesen is…

Re:ismét jelentkezem

2007. 10. 03. 11:06 · OldalGazda →

És köszi, Sajt !

Re: Egyes vagy többes szám?

2007. 10. 03. 11:36 · OldalGazda →

Van valami Szótövezés jellegű funkció a Google-ban, úgyhogy szerintem figyelembe veszi. Hogy mostanában éppen pontosan milyen mértékben (akkor, ha egy kulcsszóról, vagy akkor, ha egy többszavas kereső-kifejezésről van szó), azzal kapcsolatban nem bocsátkoznék jóslásokba. A lényeg az, hogy pl. a TITLE elemben úgysem baj, ha kétszer szerepel egy kulcsszó, hát szerepeljen egyes meg többes számban is, az oldal többi részén dettó.

Átlátszó kulcsszó-optimalizálás

2007. 12. 17. 12:28 · Névtelen hozzászóló →

Elég nevetséges, gagyi módon optimizál (helyesen: optimalizál) az elírt kulcsszavakra (és nem kulcszavakra):

partnerprogramok.blogspot.com/2007/12/clickbank-com-klickbank-com.html

Kulcsszó-gyakoriság múlt évben

2008. 01. 08. 01:34 · Névtelen hozzászóló →

T József !

Azt szeretném megtudni egy kulcsszóról (pbem) hogy hány alkalommal kerestek rá googleban az elmúlt évben/hónapban/héten, hogy el tudjam dönteni érdemes-e belevágnom hogy optimalizáljam rá az oldalamat. A google suggest 900ezer körüli eredményt ad, de nem írja hogy ez milyen időintervallumban történt, a Google trends pedig azt írja hogy túl kevés az eredmény a grafikonhoz. Ha nepi 50+ a keresések száma belevágnék az optimalizálásba…

köszönettel : MP

2008. 01. 08. 02:41 · Névtelen hozzászóló →

Az engem is érdekelne, hogy google suggest – milyen időintervalumban alatt mutatt eredményekek.Köszönöm az infot!

Re: Kulcsszó-gyakoriság múlt évben

2008. 01. 08. 05:23 · OldalGazda →

Egyrészt nem nagyon fogsz tudni konkrét adatokat megtudni keresési gyakoriságot illetően sehonnan, ha igen, sem lesz mérvadó, mert nem túl sok köze van ahhoz, hogy mennyit tudsz ebből a magad oldalára vonzani. Lehet, hogy meg fogsz rőkönyödni, de nem hiszek az egy-egy kulcsszóra optimalizálásban, többfajta szempontból: egyrészt az optimalizálás, ha jól csinálják, ennél sokkal összetettebb dolog, másrészt pedig nem jó egy kulcsszón függni… Mellesleg az optimalizálás pont azért optimalizálás, mert nem arról szól, hogy kitalálsz egy kulcsszó-célt, és akkor brute force tolod, hanem megpróbálod optimalizálni, hogy melyik kulcsszó felől mennyi erőfeszítéssel, mennyi látogatót szerezhetsz.

Mindenesetre erről a pbem-ről még sosem hallottam, de mostmár legalább tudom, hogy Play-By-eMail. Köszi, hogy tágítottad a látóköröm 🙂

RE : Re: Kulcsszó-gyakoriság múlt évben

2008. 01. 08. 13:33 · Névtelen hozzászóló →

Nos az én esetemben, mivel igen szűk témájú a honlapunk, nagyon hasznos lehet a kulcsszóra-optimalizálás szerintem. Mivel a pbem keresőszóra gyakorlatilag nincs éremi konkurencia, és akik erre rákeresnek egészbiztos 80-90%ukat érdekli a szolgáltatásunk. Emellett a többi kulcsszó ami szóba jöhet azokon még a top50 helyezés a googleban is esélytelen (pl: fantasy, mmorpg)Mindössze annyi a bibi a ‘pbem’-el hogyha naponta csak 2-3 ember keres rá, akkor felesleges erőfeszítés lenne optimalizálni rá…

További info : nagyon úgy tűnik nekem, h a google suggest csak fél-1 év távlatában dobja ki az eredményeket. (pl. mmorpg keresőszó 32Millió, ennél biztos h sokkal több lenne összesen)

Kulcsszavak elhelyezése

2008. 01. 22. 07:23 · Névtelen hozzászóló →

Melyek egy oldal kulcsfontosságú részei? Írod, hogy mennyire fontosak, hogy ezen részre helyezzük a kulcsszavakat, illetve, hogy számítanak a betűméretek is. Számít pl. hogy a főoldal tetejére, aljára, jobbra, vagy balra kerül egy leírás, a kulcsszavakkal? A Google tényleg jobban figyel a nagyobb fontméretű, félkövér szavakra? Van olyan fontméret, amit preferál?Előre is köszönöm a válaszod!

Kulcsszavak elhelyezése

2008. 01. 22. 07:52 · OldalGazda →

Egy oldal kulcsfontosságú részei, mint ahogy írtam volt itt találhatóak: Oldal kulcsfontosságú részei Amikre Te rákérdeztél, pedig gyakorlatilag semmit sem számítanak. Inkább azt javasolnám, hogy kezdd el olvasni az oldalt a Keresőoptimalizálás bejegyzés felől indulva, és próbáld megérteni az egésznek a lényegét.

taxus

2008. 06. 16. 15:20 · Névtelen hozzászóló →

érdemes megnézni a taxus spam technikáját…’angol nyelvtan’-ra a második oldalon a google-ben, látszik a csalás, de cache is visszaadja az élményt…

???

2008. 06. 16. 16:55 · Névtelen hozzászóló →

mi az a taxus?

ja

2008. 06. 16. 16:57 · Névtelen hozzászóló →

már látom. azt hittem, 2.

taxus

2008. 06. 16. 16:59 · Névtelen hozzászóló →

de ez afféle spam technika, ami a The Complete Idiot’s Guide to Spam Technics féle ebookokban van 🙂 vagyis nem is spam technika, hanem hülyeség

Hehe, jó példa cloaking-ra

2008. 06. 17. 04:03 · OldalGazda →

A taxus.hu-ról van szó, és hát szép példát találtatok a Cloaking nevű megoldásra. Elég csak az User Agent Switcher Firefox addonban átállítani magad „Googebot”-tá, és már kapod is a rengetegszer leírt kulcsszavakat…

Kulcsszavak

2008. 07. 20. 12:21 · Névtelen hozzászóló →

Szia. Az volna a kerdesem, szerinted buntet-e a Google azert ha pl egy kulcsszot onmagaban is beleirok a TITLE-be, aztan pedig azt parositom egy kiegeszito szoval? Arra rajottem az olvasmanyaim alapjan, hogy ragokat, tobbes szamokat lehet hasznalni, de mi a helyzet az ekezet nelkuli kulcsszoval? Irhatom egyszer helyesen a TITLE-be, aztan pedig ekezet nelkul is ugyanazt a szot? Valaszod elore is koszonom, Csongor

Mielőtt folytatnám a linkmarketinget

2009. 05. 31. 06:02 · Névtelen hozzászóló →

Szeretnék választ kapni az alábbi kérdésre:debutor.hu oldalamról utaló 3 linkem három, ékezetes elnevezésű mappára, és a bennük lévő index.html fileokra mutat. Igyekeztem a fent leírtak szerint „kódolt formában” megadni a hivatkozásokat. Ehhez segítségül hívtam az URL encoding converter-t, melyre fent utaltál. Vizsgálva az oldalaidon található hasonló belső linkeket már az elején gyanús volt az általad és az általam alkalmazott kódolások közti különbség (itt kérek elnézést képzetenségemért, minden „tudásom” innen, és az ehhez hasonló oldalakról igyekeztem megszerezni – néha lehet hogy félrebeszélek)

Tehát ékezetes mappákra utalok működő, kódolt linkekkel. A google találati listájában ékezetes kulcsszóra keresve szembetűnik, hogy míg más oldalak ékezet nélküli mappária utaló linkjeinél a találat utolsó sorában lévő hivatkozás kulcsszói kiemelve, teljes egészében olvasható; a kódolt linkek esetében pedig csak töredékben tartalmaznak kiemelt betűket, pl: konyhab%fator%20debrecen -re kódolt konyhabútor debrecen esetében a konyha és a debrecen szó kiemelt (vastagított).

Kérdésem, hogy jól csináltam-e a kódolást, és ha igen, értékesebb-e ez a módszer a hagyományos ékezet nélküli elnevezésnél?

Mielőbbi választod, és minden egyéb segítséget előre is köszönök!Üdvözlettel: Nyakó Zoltán

Re: Mielőtt folytatnám a linkmarketinget

2009. 06. 02. 05:06 · OldalGazda →

Igen, nem volt leírva két dolog a fenti szövegben, ami pontosítást igényel. Már nem emlékszem, hogy a Google változtatott-e az algoritmusain, vagy csak én lettem idővel okosabb és tapasztaltabb, de a lényeg az, hogy

  • UTF-8 kódolásban szereplő ékezetes szövegeket kell URL kódolásúvá változtatni, például itt: http://www.hypergurl.com/urlencode.html
  • a szóköz helyett használj kötőjelet az URL kódolás előtti, eredeti URL-ben, mert a %20-at, ami a szóköznek felel meg, a Google sajnos nem „fordítja le”, noha az értelmes böngészők igen.

Bocs a félreérthetőségért és a dezinformációért.

Ui: konyhab%C3%BAtor-debrecen